***فقط رئال مادرید***

News of Real madrid CF

***فقط رئال مادرید***

News of Real madrid CF

اخراج کاپلو,اشتباه یا مدیریت پیشرفته


" رئال مادرید تنها با جادوی کاپلو می توانست به قهرمانی برسد و هواداران رئال مادرید به خوبی می دانند که کالدرون و میاتوویچ با مهره چینی صحیح به این افتخار بزرگ دست پیدا کردند نه با درایت شخصی و مسائل خارج از زمین سبز!


اخراج کاپلو از سوی کالدرون محصول فرایندی پیچیده است و به نوعی تاوان عجله کردن یک مدیی در مدیریت محسوب می شود. وقتی رئال مادرید با کاپلو به رتبه پنجم جدول رسید در مقاله خود هواداران رئال مادرید را به سکوت دعوت کردم و هشدار دادم که به کاپلو اعتقاد داشته باشید چرا که او را می شناختم و طعم معجزه این ایتالیایی را چشیده بودم اما هواداران او را هو کردند و کالدرون که گمان می کرد همه چیز حتی شطرنج حساسش با لاپورتا در گرو رضایت هواداران است پشت پرده با شوستر قرارداد بست تا در صورت لزوم ضمن اخراج یک شبه کاپلو شوستر را به مادرید بیاورد.


وی هرگز به کاپلو ایمان نیاورد و زمانی که رئال مادرید با حرکت لاک پشتی خود به سمت صدر جدول حرکت می کرد شاید تنها مادریدی که در برزخ شادی و غم دست و پا می زد شخص کالدرون بود. او از طرفی به خاطر این معجزه خوشحال بود و می رفت تا جشن با شکوهی را تدارک ببیند و از طرفی به فکر روزهای سخت خود در فصل نقل و انتقالات بود چرا که می دانست باید با کاپلو خداحافظی کند.


کالدرون مدیر بی تجربه ای نیست او را به اندازه میاتوویچ می شناسم و اطمینان دارم که اشتباه نخواهد کرد. شاید تنها ایراد کار کالدرون ایمان نداشتن به اندیشه های ناب کاپلو باشد که با تکرار قهرمانی مادرید کاملا بخشودنی است.


حالا رئال مادرید شوستر را دارد و در کنار او یاپ هاینکس مربی اسبق رئال مادرید با کلیه نفراتش یک کادر فنی تمام آلمانی را تشکیل خواهد داد. آلمانی شدن مادرید الزاما نباید به ضرر پایتخت نشینان تمام شود ولی انصافا ریسک بزرگی است.


اگر فرض کنیم کالدرون در به عضویت در آوردن تمام ستارگان وعده داده شده اش در خانواده بزرگ مادریدیسمو موفق عمل کند، یعنی روبن، آلکس،چند ستاره جوان از آمریکای جنوبی، مکسس و.... را خریداری نماید در آن صورت می شود به مدیریت پیشرفته وی اذعان داشت و اشتباه وی در تعجیل برای اخراج کاپلو را توجیح کرد.


میراث کاپلو برای شوستر یا هر مربی دیگری بسیار ارزشمند است و اگر همان روش کاری قبلی را در پیش بگیرد قطعا موفق خواهد شد. شوستر از هواداران سر سخت سیستم 4-4-2 است و شاید برای پیاده ساختن اندیشه های خود بر پایه این تاکتیک تغییرات عمده ای را در ترکیب تیم ایجاد کند که البته او و تیمش را با مشکلات جدیدی مواجه خواهد ساخت.


بی تردید شوستر با بازیکنانی چون سالگادو، الگرا، رائول و... شخصی یا حرفه ای مشکل خواهد داشت این بازیکنان هوادار کاپلو بوده و هستند والبته تاوان این جبهه گیری را خواهند داد.


اینکه رئال مادرید در فصل آینده موفق عمل خواهد کرد یا خیر حداقل 38 هفته برای روشن شدنش وقت لازم است اما هر کارشناس منطق گرایی اطمینان دارد بارسلونا با تغییرات اخیرش بی تردید شانس اول قهرمانی است و هفته های سخت و طاقت فرسایی را برای دشمن قدیمی خود رقم خواهد زد."

 

لینک به این مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد