***فقط رئال مادرید***

News of Real madrid CF

***فقط رئال مادرید***

News of Real madrid CF

رئال مادرید اسپانیا یا رئال مادرید آرژانتین

 

اکنون در سانتیاگو برنابئو پیش از همیشه این پرسش پرسیده می‌شود که این تیم اسپانیایی است یا به سوی آرژنتینی شدن حرکت می‌کند.

 یکی از بزرگترین معضلات فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) که برای رفع آن مدت‌ها رایزنی و تلاش صورت گرفت، فعالیت علیه افزایش بیش از حد بازیکنان غیربومی در لیگ‌های معتبر دنیا است.

این واقعیت که پس از گذشت سال‌ها، هر چند رقابت‌های داخلی کشورها را زیبا و جذاب کرده؛ اما ضربه ای جبران‌ناپذیر بر پیکره تیم‌های ملی وارد آمده است. این موضوع سال‌ها است که تمرکز اذهان عمومی و کارشناسان را به خود اختصاص داده است.

آنچه برایمان ملموس و قابل درک است، عدم توجه صاحبان باشگاه‌ها به قوانین و مقررات تهدیدکننده و اقدامات در جهت پیشرفت تیم‌های ملی است. هیچکدام از مدیران باشگاه‌ها حاضر نیستند برای تقویت پایه‌های فوتبال ملی کشوری که در آن حضور دارند، منافع شخصی خود را زیرپا بگذارند و از نیروهای داخلی در باشگاه‌هایشان بهره ببرند. این مسئله به خصوص در دهه اخیر سبب شده تا آمار مهره‌های غیربومی در تیم‌های باشگاهی سیر صعودی داشته باشد.

با اینکه این قضیه در کلیه نقاط جهان در حال رشد است؛ اما به دلیل پیشرفت چشمگیر فوتبال در قاره اروپا، بیشتر توجهات به این قاره جلب شده است. تا چند سال پیش که فوتبال ورزشی در قالب مستطیل سبز و در محدوده زمانی 90 دقیقه به شمار می رفت، هنوز کور سوی امیدی برای رفع این معضل وجود داشت؛ اما امروز با وارد شدن دنیای تبلیغات، مافیا و دست‌های پشت پرده به آن، نه تنها امیدی به هموار شدن این مشکل نیست؛ بلکه تیم‌های مختلف در پی یافتن مکتبی از میان مکتب‌های اروپا هستند.

در حقیقت، آنچه این دسته از تیم‌ها را از معرض انتقاد دور نگاه داشته، همین گرایش‌های اصولی و برنامه‌ریزی شده است. به طور مثال، بارسلونا سال‌ها است که از سوی اسطوره‌های فوتبال هلند هدایت می‌شود و اکنون مکتب آژاکس به طور کامل در این تیم پیاده می شود. به همین دلیل، بارسلونا همواره رنگ و بوی هلندی خود را حفظ خواهد کرد.

در این میان، بسیاری از باشگاه‌های بزرگ و صاحب‌نام اروپایی هنوز اصالت خود را حفظ کرده‌ و حاضر به تغییر معیارهای فوتبال کشور خود نشده‌اند. باشگاه‌هایی نظیر منچستر یونایتد انگلیس و آس ‌رم ایتالیا که همواره حتی در شرایط بسیار نابسامان، متکی به پتانسیل‌های داخلی بوده‌اند و از لژیونرها تنها در موارد خاص و مورد نیاز بهره برده‌اند.

آنچه امروز مورد توجه باشگاه‌های اروپایی قرار گرفته، پیروی کامل از اصول مکتبی خاص و پذیرفته شده است. یکی از تیم‌هایی که مدت‌ها است موفق به اعلام مسیر حرکتی خود نشده، باشگاه رئال مادرید اسپانیا است. این تیم پرافتخار که همواره جز 5 تیم برتر اروپا و جهان به حساب می‌آید، یکی از طرفداران خرید ستاره‌های مختلف جهان و پرداخت پول‌های گزاف برای آنها است. هر چند این اقوام رئال مادرید بارها مورد انتقاد فوتبال دوستان و فوتبال‌شناسان واقع شده است.

به تدریج همه باشگاه‌ها پس از پایان فصل، بیش از اینکه به دنبال رفع نیازها و نقاط ضعف خود باشند، در پی خرید بازیکنان مطرح و خاص هستند. این قضیه از زمان‌های پیش در باشگاه پرطرفدار رئال مادرید شدت بیشتری گرفت. وی که تنها سیاست خود را خرید بهترین و گران‌ قیمت‌ترین بازیکنان جهان و تبدیل رئال مادرید به ویترینی از ستاره‌های مختلف دنیا می‌دانست، از همان ابتدا شروع به جذب مهره‌هایی از قبیل رونالدو، لوئیس فیگو، زیدان و سایر اسطوره‌ها کرد.

این امر به تدریج برنابئو را به آوردگاهی از منتخبان فوتبال اروپا و جهان مبدل کرد. دقیقا همین اشتباه بزرگ و تاریخی بود که تا مدت‌ها رئال مادرید را از شکوه همیشگی‌اش دور کرد. یکی از مخالفان اصلی پرس در برقراری این بازار پر سر و صدا، نایب رئیس وقت رئال مادرید بود.

والدانو در زمان بازیگری، یکی از مهره‌های فراموش نشدنی رئال مادرید به حساب می‌آمد و در کنار ستارگانی چون میشل و هوگو سانچس، دورانی طلایی را در خاطره مادریدی‌ها رقم زده‌ است. او با تفکراتی آرژانتینی قصد داشت رئال مادرید را مدیریت کند که همواره در صدد از بین بردن تب داغ پرس در جهت خرید غیرضروری بازیکنان بود.

او معتقد بود که اگر رئال مادرید می‌خواهد به یک مجموعه بزرگ از ستاره‌های دنیا تبدیل شود، باید حساب شده و منطقی باشد؛ هرچند در اصل به هیچ عنوان موافق نبود که رئال رنگ و بویی غیراسپانیایی به خود بگیرد. والدانو پس از مواجه شدن با اقدامات سریع و غیرقابل پیش‌بینی پرس، تصمیم گرفت که این تیم اسپانیایی را به سبک آرژانتینی هدایت کند.

این در پیشنهادات او برای خرید بازیکنان و در توصیه‌های تاکتیکی به مربیان مشهود بود؛ اما همانطور که از مدت‌ها قبل انتظار می‌رفت، مافیای بی‌رحم فوتبال در اسپانیا مهلت زیادی را در اختیار والدانو وارد ندارد.

این اسطوره آرژانتینی که در اواخر دوران حضورش در رئال مادرید مشغول فراهم آوردن اسنادی برای رسوا کردن پرس و فعالیت‌های او بود، در نهایت با شایعه مبتلا شدن به بیماری هپاتیت c، یک شبه از این شهر خارج شد. این اقدام پرس و اطرافیانش به شدت مورد انتقاد نزدیکان رئال مادرید قرار گرفت. برملا شدن چهره حقیقی مدیر طغیانگر مادرید در نهایت وی را از این تیم دور کرد.

رئال مادرید پس از چند فصل ناکامی در درگیری بیش از اندازه با مسایل حاشیه‌ای بالاخره در فصل 2006-2007 با مربیگری دون فابیو کاپلو و مدیریت رامون کالدرون، قهرمانی لالیگا را از آن خود کرد. سیاستی که مورد تاکید کاپلو قرار گرفته بود و اکنون هم برند شوستر و کلیه کادر فنی از آن پیروی می‌کنند؛ کم اهمیت بودن نام و کارنامه بازیکنان است.

جوان‌گرایی و میدان دادن به مهره‌هایی که تا امروز حتی نامی از آنها نشنیده‌ بودیم، گواهی بر این مدعا است که رئال به دوران باشکوه دهه 90 نزدیک می‌شود. چندی پیش باخبر شدیم که نایب رئیس رئال مادرید مصاحبه‌ایی درباره بازگشت به گذشته و رسیدگی به اتفاقات داشته است.

اینکه باز هم یک آرژانتینی قصد دارد نبض حاشیه‌ای رئال را در دست گیرد که تا حدودی نگران کننده به نظر می‌رسد.

خورخه والدانو در مصاحبه‌ای با وب‌ سایت رئال مادرید اشاره کرده بود که می‌خواهد رئال مادرید نوین را در آرژانتین پایه‌گذاری کند. حمایت دی‌استفانو از این اقدام تهدیدی جدی برای قوهای سپید به شمار می‌آید.

در هر حال، رئال مادرید اکنون یکی از بهترین و ایده‌آل ترین دوران‌های خود را سپری می‌کند و بی‌شک، هر تغییری در این اوضاع به ضرر آنها خواهد بود.

توقف رئال مادرید مقابل تیم دسته دومی

 

شاگردان برند شوستر در مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات جام حذفی اسپانیا (کوپا دل ری) مقابل آلیکانته متوقف شدند.

به نقل از آس اسپانیا، رئال مادرید مقابل آلیکانته از دسته دوم فوتبال اسپانیا تن به تساوی یک بر یک داد تا تکلیف تیم صعود کننده در جدال برگشت مشخص شود.
نتایج دور رفت از یک شانزدهم نهایی (شب نخست ) به شرح ذیل است:
آلیکانته یک - رئال مادرید یک
گل ها: بورخا (پنالتی 61) برای آلیکانته و بالبوآ 91 برای رئال مادرید

اسپانیول یک - دپورتیوو لاکرونیا یک
گل ها: کورو 87 برای اسپانیول و سرخیو 29برای لاکرونیا

رئال اونیون یک - والنسیا 2
گل ها: گویگوچه آ 11 برای اونیون و زیگیچ
61 و 71 برای والنسیا

دودک: تازه دلیل هیجان در لالیگا را می فهمم

 دروازبان دوم رئال مادرید گفت: هر چه به ال دربی کلاسیکو نزدیک می شویم بیشتر دلیل هیجان در لالیگا را می فهمم.

 ژرزی دودک در جام حذفی اسپانیا سنگربان اصلی این تیم محسوب می شود و در آستانه ال دربی کلاسیکو مشخص است که به شدت تحت تاثیر جو حاکم بر فوتبال اسپانیا قرار گرفته است.

دودک اذعان داشت: تازه می فهمم فوتبال یعنی چه و کم کم متوجه می شوم که تفاوت های فوتبال اسپانیا با سایر کشور ها در چیست.

وی در ادامه گفت: هیچ روزنامه ای بیهوده تلاش نمی کند این بازی را مانند بازی های دیگر تحت پوشش خبری قرار دهد، چرا که حقیقت این جدال بزرگ غیر قابل انکار است و همه دنیا می دانند که هواداران دو تیم برای تماشای یک فوتبال ساده وارد نیوکمپ نمی شوند.

پاداش 3 میلیونی برای بازیکنان رئال مادرید

 

 رئیس باشگاه رئال مادرید پس از پیروزی دو بر صفر مقابل اوساسونا، مبلغ 3 میلیون یورو را برای پاداش بازیکنان اختصاص داد.

 رامون کالدرون در آستانه ال دربی کلاسیکو و در شب 60 سالگی برنابئو، مبلغ 3 میلیون یورو را به عنوان جایزه به بازیکنان اختصاص داد.
رئیس باشگاه رئال مادرید در ضیافت شام باشکوه این تیم، از بازیکنان خواست تا نیم فصل مادریدی‌ها را با پیروزی در نیوکمپ پیوند داده و هدیه کریسمس هواداران را در هفته هفدهم به این وسیله بدهند.

کاسیاس : هراسی از اتوئو ندارم

 

دروازبان ملی پوش رئال مادرید در آستانه ال دربی کلاسیکو گفت: هیچ هراسی از اتوئو ندارم.

 به نقل از آس اسپانیا ، ایکر کاسیاس دروازبان رئال مادرید گفت: رئال مادرید برای شکست دادن بارسلونا کاملا آماده است و می تواند با یک نتیجه منطقی این حریف مدعی را از پیش رو بردارد.

من هیچ هراسی از اتوئو ندارم و از چنین بازیهایی که طی آنها قرار است روی دروازبانان فشار زیادی باشد به شدت استقبال می کنم.

کاسیاس در مورد غیبت مسی گفت : لیونل از دوستان من است و به خاطر مصدومیتش ناراحت شدم اما در مورد ال دربی باید بگویم کدام مادریدی را می شناسید که از مصدومیت یک بارسلونایی غیر بومی خوشحال نشود؟

می خواستم بارسا را با مسی شکست بدهم

 

سرمربی آندولوسی – آلمانی رئال مادرید در آستانه ال دربی کلاسیکو گفت: می خواستم بارسلونا را با وجود مسی شکست بدهم.

به نقل از اسپورت کاتالونیا ، برنارد شوستر سرمربی رئال مادرید ، در جمع خبرنگاران گفت: از دید من غیبت مسی در سرنوشت ال دربی تاثیر غیر قابل انکاری می گذارد و نمی شود قبول کرد که بارسلونا متکی به مسی نیست.

شوستر افزود: برای شکست دادن بارسلونا در نیوکمپ کاملا آماده ایم و مشکل خاصی از این بابت وجود ندارد اما دوست داشتم بارسلونا را در شرایطی که مسی را هم دارد شکست بدهم.

اشنایدر: ال دربی بدون مسی لطفی ندارد

 

مهاجم هلندی رئال مادرید در آستانه ال دربی کلاسیکو غیبت مسی را موجب سردی این جدال سنتی دانست.

به نقل از رویترز ، وسلی اشنایدر گل زن رئال مادرید گفت: ال دربی بدون مسی لطفی ندارد و بهتر بود چنین بهانه ای به دست بارسلونا برای شکستی که در موردش شک ندارم نمی افتاد. اشنایدر افزود: بهترین کار در نیوکمپ ین است که بازی خودمان را ارایه بدهیم و تحت تاثیر جوسازی های رقیب قرار نگیریم.

کالدرون: رئال قهرمان نیم فصل لالیگا می‌شود

 

 رئیس باشگاه رئال مادرید گفت: قهرمان نیم فصل اول لالیگا می‌شویم.

 رامون کالدرون اظهار داشت: اوساسونا حریف بزرگی است و باید این تیم را شکست بدهیم.
رئیس باشگاه رئال مادرید افزود: بارسلونا حریف هفته هفدهم رئال مادرید است. فعلا در هفته شانزدهم قرار داریم و باید فقط و فقط به اوساسونا بیندیشیم.
مدیر 5 هتل بزرگ در پایتخت اسپانیا عنوان کرد: قهرمان نیم فصل اول می شویم. همین اتفاق در نیم فصل دوم نیز رخ خواهد داد.
رامون کالدرون برای ادامه ریاست خود در رئال مادرید نیاز به تکرار قهرمانی در لالیگا دارد.

رائول: مسی مرا به یاد جوانی‌ام می اندازد

 

کاپیتان رئال مادرید در آستانه ال دربی کلاسیکو مسی را جوانی با انگیزه دانست که به درد این دیدار نمی‌خورد.

 به نقل از آس اسپانیا، رائول گونسالس، کاپیتان رئال مادرید اظهار داشت: در یک میهمانی شام کنار مسی بودم و خیلی با هم صحبت کردیم. او کوهی از انگیزه است و جوانی بسیار خوش اخلاق نشان می دهد.
رائول افزود: مسی مرا به یاد جوانی ام می اندازد. به عقیده من، باتوجه سن کمش، به درد دربی نمی خورد. دربی یک بازی تمام احساسی است و بازیکنان جوان در آن یا کارت قرمز می گیرند و اخراج می شوند.
ال دربی کلاسیکو هفته هفدهم لالیگا در ورزشگاه نیوکمپ برگزار می شود. بازی‌های این هفته (شانزدهم) تاثیر به سزایی در هیجان آن دارد.

خشم هواداران رئال موجب تخریب اتومبیل شوستر شد

 

اظهارات اخیر مربی آلمانی رئال مادرید در یک شبکه آلمانی در مورد دل مشغولی‌هایش در اسپانیا، خشم هواداران را در پی داشته است.

به نقل از آس اسپانیا، برند شوستر در پاسخ به پرسش مجری شبکه ای خصوصی در آلمان در مورد کارهای روزمره خود در اسپانیا، اظهار داشت: روزهای من تکراری نیستند؛ اما معمولا پیانو تمرین می کنم. گاهی به وسیله کتابی که تهیه کرده ام، به پرورش گل و گیاه می پردازم. این دو، قسمت اعظم یک روزم را در اسپانیا فرا می‌گیرند.
وی در مورد رئال مادرید به طرز کنایه آمیزی گفت: نزدیک بود فراموش کنم؛ بله، رئال مادرید هم گاهی وقت مرا می گیرد. کمی هم به آن فکر می کنم.
شوستر در مصاحبه کوتاه خود با آس اسپانیا، برای دفاع از خود تاکید کرده که سؤال مجری آن برنامه ابتدایی و مسخره بوده و او برای دست انداختن، به این صورت جواب داده است.
برای هواداران رئال مادرید، اظهارات چاپ شده در روزنامه صبح فردا دیر بود و باعث شد در آستانه ال دربی کلاسیکو، اتومبیل شوستر به شدت تخریب شود.

بازگشت "زیدان" به رئال مادرید قوت گرفت

 

 "زین‌الدین زیدان"، اسطوره فرانسوی فوتبال جهان، اظهارداشت شاید در آینده به عنوان مربی تیم فوتبال جوانان به باشگاه رئال مادرید بازگردد.

 زیدان، هافبک سابق باشگاه رئال، از اشتیاق خود برای بازگشت به دنیای فوتبال سخن گفته و افزود شاید این آرزو با مربیگری در تیم جوانان "قوهای سپید" به واقعیت تبدیل شود.

وی پس از خداحافظی با فوتبال در خاتمه رقابتهای جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬که با حاشیه‌های جنجالی در فینال میان فرانسه - ایتالیا همراه بود، کمتر خبرساز شده است.

زیدان تصریح کرد تاکنون هیچ صحبتی در این زمینه با مسئولان باشگاه رئال انجام نداده اما بعید نیست که این اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: من هیچ برنامه‌ریزی دراین‌باره نکرده‌ام اما نمی‌توانم خودم را هم به عنوان یک کارمند تصور کنم. در حال حاضر می‌خواهم از چیزهایی لذت ببرم که در دوران بازیگری امکان آن را نداشتم.

بهترین بازیکن سابق فوتبال جهان در خاتمه گفت: وقتش که برسد، از کار کردن با کودکان و نوجوانان استقبال می‌کنم تا آنچه را که فوتبال به من آموخته، پس بدهم.

په په: برای شکست بارسلونا به کلیسا می رویم

مدافع تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا گفت: برای کسب پیروزی در ال دربی کلاسیکو به کلیسا می رویم و دعا می کنیم.
به نقل از آس اسپانیا، گاچستا په په مدافه پرتغالی - برزیلی رئال مادرید اظهار داشت: جدال با بارسلونا بیشتر جنبه روانی دارد و تیمی برنده می شود که بر اعصاب خود بیشتر مسلط باشد. ما همه با هم به کلیسا می رویم و در مرکز شهر همراه با تمام هواداران برای پیروزی دعا می کنیم.
وی افزود: رئال مادرید تیم کوچکی نیست؛ و بزرگی خود را در نیوکمپ به اثبات می رساند.
مدافع رئال تاکیدکرد: من نیز مثل سایر هم تیمی های خود اطمینان دارم که بارسلونا را در نیوکمپ شکست خواهیم داد و صدرنشینی خود را جشن خواهیم گرفت.

رئال مادرید موقتا از رویارویی با دیگر قهرمانان اروپا گریخت

 

 

تیم فوتبال رئال مادرید سه شنبه شب پس از پیروزی قاطعانه سه بر یک بر لاتزیو ، به عنوان تیم اول گروه سه لیگ قهرمانان اروپا به مرحله حذفی مسابقات صعود کرد و از رویارویی با قهرمانان سابق اروپا در مرحله بعد گریخت.

 گلهای " خولیو باپتیستا "، " رائول گونزالس " و " روبینیو " در نیمه اول ، برای صعود رئال به دور بعد به عنوان صدرنشین گروه کافی بود .

"برند شوستر " سرمربی رئال گفت : " من دیدم که لاتزیو از آن نوع تیمهای منحصر بفرد ایتالیایی نیست که خط دفاعی کاملا منظمی داشته باشد و آنان تهاجمی تر به نظر می‌رسیدند . لذا من تصمیم گرفتم آنان را از اول زیر فشار قرار دهم ."
وی افزود: " ما ترکیب تیمی خوبی داشتیم و سریعا صاحب گل شدیم و بنابراین تاکتیک ما کارساز شد ."
رئال که ‪ ۹‬دوره قهرمان اروپا شده است در نهایت از شش بازی خود یازده امتیاز به دست آورد .

المپیاکوس نیز پس از پیروزی سه بر صفر بر وردربرمن همچون رئال یازده امتیازی شد ولی رئال براساس نتیجه دیدار رودر روی خود با حریف یونانی در صدر قرار گرفت .

این صدرنشینی به معنای آن است که رئال اکنون نفس راحت تری خواهد کشید چرا که پس از قرعه کشی ‪ ۲۱‬دسامبر در مورد ادامه مسابقات با حضور شانزده تیم، رئال در برابر منچستر یونایتد، آث میلان و اینتر میلان قهرمانان سابق اروپا و همچنین چلسی قرار نخواهد گرفت .

شوستر گفت :" برای من دیدار با هیچ تیمی در دور بعد ارجحیت ندارد چرا که شانزده تیم حاضر همگی قوی بوده ولی امتیاز ما این است که بازی برگشت را در خانه خود انجام خواهیم داد ."
این پیروزی همچنین رکورد رئال در کسب صد در صد امتیازات بازیهای خانگی را چه در لالیگا و چه در رقابتهای اروپایی حفظ کرد .

هردو تیم در ابتدای بازی به جلو تاختند و ‪ ۷۵‬هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برای شکسته شدن بن بست موجود مجبور نشدند زیاد انتظار بکشند .

" دلیو روسی " سرمربی لاتزیو پذیرفت که " دریافت دو گل در پانزده دقیقه اول ضربه‌ای است که تقریبا رهایی از آن غیر ممکن است ." حریف ایتالیایی رئال که شب را در پایین جدول به پایان رساند حتی جواز ورود به مسابقات جام یوفا را دریافت نکرد .

یه سری عکس از بازیه رئال مادرید با لاتزیو:

 

بابتیستا

 

روبینیهو

 

رائول

 

کاسیاس

 

ون نیستلروی

 

روبینیهو

شوستر: بازیکنان رئال مادرید به چشم پزشک احتیاج دارند

 

 سرمربی آلمانی تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا گفت: بازیکنان من به یک چشم پزشک احتیاج دارند و همه آنها باید آزمایش بدهند.

به نقل از اکسپرس، برند شوستر گفت: پس از پیروزی مقابل اتلتیک بیلبائو بازیکنان از من توقع خوشحالی داشتند؛ اما من بسیار عصبانی بودم.
شوستر افزود: گاگو و دیارا مجموعه ای از اشتباهات فردی را به نمایش گذاشتند و تصور من این است که مشکل بینایی دارند و باید حواسشان را خیلی بیشتر جمع کنند.

رائول گونسالس به درد تیم ملی اسپانیا نمی‌خورد

سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا گفت: رائول گونسالس به درد تیم ملی نمی‌خورد.

لوئیز آراگونس بعد از مراسم قرعه کشی یورو 2008 وارد سالن نشست مطبوعاتی شد.
وی در پاسخ به پرسش خبرگزاری فارس در مورد علت دعوت نشدن رائول به تیم ملی اسپانیا، اظهار داشت: به هیچ خبرنگاری ربطی ندارد که چرا رائول به تیم ملی دعوت نمی شود.
وی ادامه داد: او به هیچ دردی نمی‌خورد چرا که حتی اگر در اوج هم باشد، در صف بهترین ها خیلی عقب است. گزینه های بسیاری قبل از وی داریم.
تیم ملی فوتبال اسپانیا در گروه D با سوئد، یونان و روسیه قرار گرفته است.

نیستلروی: زیبا بازی کردن در دل مردم ماندنی تر است

 
 
● بیشترین گل در یک فصل...
▪ تقریباً در هر بازی گلزنی کرده ام. من در جای حساسی در زمین بازی می کنم و با انگیزه بالایی که برای گلزنی دارم می خواهم که در هر رقابتی چه در لالیگا و چه در لیگ قهرمانان اروپا از حریف امتیاز بگیرم. در فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲ بیشترین گل را برای تیم منچستریونایتد در رقابت های یوفا به ثمر رساندم.
● لذتبخش ترین لحظه در رقابت های باشگاهی اروپا...
▪ بازی آیندهوون مقابل هلسینگی که بیشتر مردم درباره آن اطلاع دارند؛ این اولین سال حضور من در رقابت های لیگ قهرمانان بود که در آن گلزنی هم کرده ام. گل زدن در رقابت ها برای من افتخار بزرگی بود چرا که تا آن زمان تجربه ای اینچنین خوشحال کننده نداشتم. خاطره انگیز ترین فصل برای من، همان بود.
● شکستن رکورد گلزنی بازیکنانی مانند «آلفردو دی استفانو» و «اوزه بیو» کار مهمی است...
▪ رسیدن به این رکورد کار سختی بود. آنها بازی های کمتری انجام داده و از اسطوره های فوتبال هستند اما با این حال سرانجام توانستم از آنها پیش افتاده و از این بابت به خود افتخار کنم.
● با «رائول گونزالس» همتیمی خود برای به ثمر رساندن گل بیشتر رقابت دارید؟
▪ با رائول خیلی صمیمی هستم و در تمرینات همیشه با هم هستیم. در مرحله مقدماتی ۴ گل به ثمر رساندم. اگر شما در تیم، بازیکنی مانند رائول و سیستمی که با ۲ مهاجم کار می کند داشته باشید، به خوبی می توانید خود را با تیم وفق داده و عملکردی رضایت بخش در زمین داشته باشید. رائول بازیکنی گلزن، با سرعت و منسجم است. به نظر من او بازیکن فوق العاده ای است و با قهرمانی در ۳ دوره از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا ویژگی های منحصر به فرد خود را اثبات کرده است. او برای هر کسی الگوی کاملی برای فوتبال محسوب می شود.
● جوان هلندی در بین قوهای سفید...
▪ «وزلی اسنایدر» شروع موفقیت آمیزی در رئال مادرید داشت. او با ۲۳ سال سن زمان زیادی برای پیشرفت در زندگی حرفه ای خود دارد. «آرین روبن» هم مانند اسنایدر، ۲۳ ساله است و تجربه های زیادی دارد. روبن با تیم جوانان کشورش موفقیت های بی شماری کسب کرده است. این ۲ بازیکن جوان تجربه حضور در رقابت های جام جهانی، یورو و لیگ قهرمانان اروپا در کارنامه خود دارند. آنها جوانان بااستعدادی هستند که آینده ای درخشان پیش رو دارند. «رویستن درنته» نیز مانند روبن و اسنایدر بازیکنی است که تاکنون بازی های خوبی ارائه کرده است. او هنوز ۲۰ سال سن داشته و تجربه چندانی برای رقابت ها ندارد اما در رئال مادرید او این شانس را دارد که تبدیل به یکی از برترین بازیکنان آینده فوتبال شود. امیدوارم روزی این ۳ جوان به نقطه اوج خود رسیده و تحسین همگان را برانگیزند.
● قهرمانی در لیگ قهرمانان...
▪ برای من قهرمانی در لیگ قهرمانان هدف مهمی است. برای رسیدن به این هدف هر روز تلاش می کنم. بازی های لیگ قهرمانان، رقابت های فشرده ای هستند و برای بردن جام بالای سر، بایستی بسیار آماده و خوب بازی کنید. امیدوارم که روزی برسد که بتوانم جام قهرمانی در لیگ قهرمانان را بالای سرم گرفته و لذتبخش ترین لحظه زندگی حرفه ای خود را تجربه کنم و به همین خاطر برای رسیدن به هدفم تمرکز خود را بر بازی ها قرار داده و بسیار تلاش می کنم.
● تبدیل شدن به برترین گلزن تاریخ رقابت های لیگ قهرمانان...
▪ در تمام سال های زندگی حرفه ای خود گلزنی کرده و بالاخره در لیست برترین گلزنان لیگ قهرمانان قرار گرفتم اما هنوز نفر اول نیستم. سعی می کنم تبدیل شدن به بهترین گلزن را فراموش کنم و بازی های دیدنی مانند زیدان ارائه دهم تا زمانی که از فوتبال کناره گیری کردم، خاطرات زیبای دوران زندگی حرفه ای خود را مرور کرده و از آنها لذت ببرم. عنوان برترین گلزن تاریخ رقابت های لیگ قهرمانان افتخار بزرگی است اما زیبا بازی کردن در دل مردم ماندنی تر است. می خواهم صحنه های زیبای بازی کردنم در مسابقات را به فرزندانم نشان داده تا خودم و خانواده ام از آنها لذت برده و به آنها افتخار کنیم.
● توصیه ای برای نونهالان...
▪ بازی را دوست داشته باشند. نونهالان در سراسر دنیا از بازی کردن با توپ لذت برده و بدون آن زندگی نمی کنند. در هر پارکی، خیابانی، محوطه بازی نونهالانی را می بینم که با توپ بازی می کنند و از دیدن آنها خوشحال می شوم.علاقه آنها به توپ، در آینده، آنها را به سوی زمین و بازی سوق داده و آینده ای درخشان را برایشان رقم می زند. فرقی نمی کند اهل کجا باشید مهم این است که بازیکن خوبی باشید. من از روستایی در هلند وارد دنیای حرفه ای فوتبال شدم که هیچ کس اهمیتی به فوتبال حرفه ای نمی داد و بچه ها را از رفتن به آن منع می کردند. بچه های بسیاری وجود دارند که به خاطر شرایط سنگین مجبورند دست از علاقه خود کشیده و شغل دیگری را برای خود برگزینند اما باید همیشه یک چیز را به یاد داشته باشند، می توانند به همه اهداف خود برسند اما باید به سختی تلاش کنند؛ فقط کافی است جرقه شروع را زده و شرایط را تحمل کنند.

رئال مادرید آماده خودنمایی برابر لاتزیوست

 

رکوردی عالی تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا در مسابقات خانگی و یک پیروزی شیرین در هفته گذشته اطمینان این تیم را برای صعود به مرحله حذفی جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا در آخرین مسابقه گروه سوم این تیم مقابل لاتزیو بالا برده است.

 سه‌شنبه شب یک تساوی در برنابئو رئال را برای یازدهمین فصل پیاپی راهی مرحله بعد خواهد کرد در حالیکه شکست با اختلاف دو گل یا بیشتر قهرمان ‪ ۹‬دوره اروپا را از دور مسابقات حذف خواهد کرد.

رئال در این فصل تمامی مسابقات خود را در برنابئو برده است و فقط یک شکست در ‪ ۲۴‬مسابقه آخر خانگی خود در جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا ثبت کرده است.

این تیم در دور اول حذفی این رقابت‌ها در فوریه ‪ ۲۰۰۶‬مقابل آرسنال یک بر صفر مغلوب شد.

دفاع سست و از بین رفتن لحظه‌ای تمرکز بازیکنان، نقاط ضعف رئال در فصل‌های اخیر بوده است اما پیروزی یک بر صفر آنها مقابل اتلتیک بیلبائو در شنبه شب شاهد دیگری بر انعطاف پذیری بیشتر این تیم در حال حاضر بود.

"برند شوستر" سرمربی آلمانی رئال مادرید در این‌باره گفت: از روحیه جنگندگی که بازیکنان در این مسابقه نشان دادند، خوشحالم. برای پیروزی در یک مسابقه دو راه وجود دارد: ارایه یک بازی تماشایی و زدن گل‌های بسیار یا تلاش سخت و اذیت‌کننده که ما مقابل بیلبائو این کار را کردیم.

"خولیو بپتیستا" هافبک برزیلی رئال که پس از درخشش در مقابل راسینگ سانتاندر، به ترکیب اصلی تیم برگشته است، گفت: این پیروزی آمادگی بسیار خوبی برای دیدار با لاتزیو بود. این برد واقعا برای اینکه بتوانیم با قدرت و خوشبینی با لاتزیو روبرو شویم، حیاتی بود.

لاتزیو در این فصل در مسابقات سری آ مشکل داشته اگرچه شنبه شب مقابل کاتانیا با گل‌های مهاجمان "توماسو روچی" و "گوردون پاندف" ‪ ۲‬بر صفر پیروز شد.

"دلیو روسی" سرمربی لاتزیو تصدیق کرده است: شکست رئال در خانه سخت است اما ما خوشبین هستیم. ما در مادرید به یک معجزه نیاز داریم اما من به تیم خود ایمان دارم.

وی افزود: باید بهتر از مسابقه با کاتانیا بازی کنیم. در مادرید به یک بازی خاص و ویژه نیاز داریم. اما این مسابقه ‪ ۱۱‬در برابر ‪ ۱۱‬است پس چیزی برای از دست دادن نداریم.

"کریباری" مدافع برزیلی لاتزیو هم پس از یک جلسه محرومیت به ترکیب تیم بازگشته است اما "والوون بهرامی" سوییسی ممکن است به دلیل مصدومیت ماهیچه پا نتواند به مادرید برود.

ترکیب احتمالی دو تیم در مسابقه سه‌شنبه شب به شرح زیر است:
رئال مادرید: ایکر کاسیاس، سرجیو راموس، فابیو کاناوارو، په‌په، مارچلو یا گابریل هاینزه، وسلی اشنایدر، خولیو بپتیستا یا محمدو دیارا، گوتی، روبینیو، رائول، رود فان نیستلروی.

لاتزیو: مارکو بالوتا، لیونل اسکالونی، گوگلیلمو استنداردو، کریباری، لوچیانو زائوری، گابی مودینگایی، کریستیان لدسما، ماسیمو موتارلی، استفانو مائوری، گوردون پاندف، توماسو روچی.

داور : ماسیمو بوساکا از سوییس.

رم به دنبال درنته نیست

 

منابع رسمی باشگاه آ اس رم ایتالیا اعلام کردند که به دنبال درنته نیستند.

به نقل از مارکا ، مدیر برنامه درنته مهاجم جوان رئال مادرید نیز در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت:" درنته برای پول به مادرید نیامده و این تیم سکوی پرواز او به سوی موقعیت های بهتر نیست.
وی ادامه داد: این بازیکن می خواهد در همین لباس اوج بگیرد و در این تیم بزرگ جاودانه بشود.
درنته در هفته گذشته 3 بار با استعدادیاب های رم ایتالیا مذاکره داشته است.

هواداران بیلبائو سر کاسیاس را شکستند

 

دروازبان ملی پوش تیم فوتبال رئال مادرید بر اثر برخورد سنگ بر سرش در بازی مقابل اتلتیک بیلبائو به شدت مصدوم شد.

به نقل از آس اسپانیا، ایکر کاسیاس پس از مصدومیت از ناحیه سر در دیدار شب گذشته برای مداوا به بیمارستان مرکزی پایتخت منتقل شد.
وی در مصاحبه کوتاه خود با آس اسپانیا گفت: شکستن سر من به این 3 امتیاز شیرین می ارزید و اطمینان دارم که این حرکات زشت از سوی هواداران رسمی و فوتبال شناس باسک صورت نگرفته است.
رئال با پیروزی یک بر صفر مقابل بیلبائو به صدرنشینی خود در جدول لالیگا ادامه داد.

 

منبع

ماشین گلزنی هلندی رئال بازهم برای پیروزی به کار افتاد

 

یک گل " رود فان نیستلروی " موجب پیروزی یک بر صفر رئال مادرید در خانه اتلتیک بیلبائو شد و فاصله‌اش را در صدر جدول به هفت امتیاز افزایش داد .

 گل دیدنی نیستلروی در دقیقه ‪ ۵۵‬نشان داد که وی تنها یک مهاجم فرصت طلب در داخل محوطه جریمه نیست .

با این پیروزی ، رئال رقیب خود بارسلونا را سخت تحت فشار قرار داده تا برای کم کردن فاصله‌اش با صدرنشین در دیدار یکشنبه شب با دپورتیوو لاکرونیا بر این تیم غلبه کند .

ویا رئال نیز پیش از دیدار یکشنبه شب خود با رئال بتیس هفت امتیاز با صدرنشین لالیگا فاصله دارد .

کسب یازده پیروزی از ‪ ۱۵‬بازی ، رکورد دلچسبی برای رئال مادرید است که بازهم باید خود را مدیون " فان نیستلروی " ماشین گلزنی تیم بداند.

این مهاجم هلندی که فصل پیش با به ثمر رساندن ‪ ۲۵‬گل بهترین گلزن رئال بود هفتمین گل خود را در مسابقات فصل جاری لالیگا در دروازه بیلبائو جای داد .

پیش از این ، در یک دیدار دیگر لالیگا که زودتر برگزار شد ، والنسیا در خانه اوساسونا بدون گل متوقف شد.

تلاش رونالد کومان سرمربی والنسیا برای درخشش هرچه بیشتر این تیم تاکنون به جایی نرسیده و وی پس از حذف شدن تیمش از لیگ قهرمانان اروپا و سیرنزولی در لالیگا ، اکنون ممکن است به دلیل ابراز تاسف خود از ترک باشگاه ایندهوون هلند در ماه نوامبر ، مورد بخشش قرار گیرد .

یک سری عکس از بازیه رئال با بیلبائو:

 

ون نیستلروی

 

روبینهو

 

بابتیستا

 

ون نیستلروی