***فقط رئال مادرید***

News of Real madrid CF

***فقط رئال مادرید***

News of Real madrid CF

کاکا رویای بزرگی که به حقیقت خواهد پیوست .

دوشنبه شب برند شوستر رسماً به عنوان سرمربی رئال مادرید برگزیده شد. در این مصاحبه این مرد آلمانی از برنامه ای که برای قوهای سفید دارد، سیستم بازی اش و خرید کاکا صحبت کرد و در کل نشان داد انسان جاه طلبی است.
● زمانی که فوتبالیست بودید فکر می کردید روزی هدایت رئال مادرید را در دست بگیرید؟
▪ راستش را بخواهید نه. زمانی که حدوداً سی سالم بود نیز به بازی کردن فکر می کردم و مربیگری در تفکراتم جایی نداشت چه برسد به اینکه بخواهم هدایت رئال را در دست بگیرم. باید بگویم خیلی دوست داشتم می توانستم یک سال دیگر در این تیم بازی کنم.
● فکر می کنید کی با آنخل تورس (مدیر ختافه) درباره موارد مورد اختلاف قراردادتان مذاکره خواهید کرد؟
▪ چند روز پیش این کار را انجام دادیم. همه چیز به خوبی و خوشی درست شد و از حالا به بعد هر کس راه خودش را می رود. من دوران جدیدی را در رئال شروع می کنم و دیگر مایلم به این بحث خاتمه داده شود.
● این ۴۸۰ هزار یورو مبلغ آزادی شما از ختافه را خودتان پرداختید؟
▪ بله، همان طور که قبلاً هم گفتم خودم این کار را کردم. تکرار می کنم؛ مهم این است که این مساله اکنون خاتمه یافته است و من ترجیح می دهم دیگر در مورد آن صحبت نکنیم.
● زمانی که شما در مورد قراردادتان مذاکره می کردید لادروپ منتظر پیوستن به ختافه بود. این مساله باعث رنجش خاطر شما شد؟
▪ من بین دو تیم معلق بودم و کاری از دستم برنمی آمد. این کار می توانست راحت تر انجام بگیرد. رئال مادرید هیچ وقت بی مربی نمانده است. هر موقع مشکلی پیش می آید باید دنبال راه حلی باشیم که همه را خوشحال کند.
● آیا عادلانه است که مبلغ فسخ قرارداد را خودتان بپردازید؟
▪ نمی دانم. این پول پرداخت شد و دیگر برایم مهم نیست.
● شما چندسالی هست که عضو باشگاه بارسلونا هستید. آیا بازهم در آینده عضویت تان را حفظ خواهید کرد؟
▪ این قضیه مربوط به چندسال پیش است و برای من اهمیتی ندارد. من چند فصل در بارسا توپ زده ام و حوادث مهمی در زندگی ورزشی ام آنجا اتفاق افتاد. اما الان نگاه من فقط رو به جلو است. من همیشه در هر تیمی که بازی کرده ام از اعضای آن هم بوده ام.
● چند وقتی می شود که رئال مادرید روی پروژه های جدیدی کار می کند. دوست دارید کاکا را در تیمتان داشته باشید؟
▪ این بازیکن برزیلی برای ما رویای بزرگی است اما نمی دانم به واقعیت تبدیل خواهد شد یا نه. من با مسوولان ورزشی باشگاه صحبت کرده ام و می دانم که هر کاری از دستشان برآید برای خرید او انجام خواهند داد. تلاش ما این است که تیم را کامل کنیم. باید بگویم بعضی از بازیکنان در رئال خواهند ماند و برخی دیگر باید بروند.
● از سًسک فابرگاس خوشتان می آید؟
▪ خیلی. پست او در فوتبال امروزی اهمیت فوق العاده ای دارد. من هم در دوران بازی ام همان جا توپ می زدم. او از کنار آرسن ونگر خیلی چیزها آموخته است. سسک یکی از معدود بازیکنانی است که می تواند به تنهایی بار تیم را بر روی دوش بکشد.
● نظرتان در مورد رائول گونزالس چیست؟
▪ لازم نیست در مورد کارهای او حرف بزنیم. همه بر نقش رائول در رئال آگاه هستیم. او تمام رکوردها را در این تیم جابه جا کرده و فوتبالیستی است که هر کاری از دستش برمی آمده برای باشگاه انجام داده است. او سمبل رئال است و خواهد بود. رائول خیلی باید به من کمک کند. او در برنامه های من نقش اساسی ایفا خواهد کرد.
● در مورد دستاوردهای فابیو کاپلو چه نظری دارید؟
▪ کار او فراتر از به دست آوردن یک عنوان قهرمانی صرف است. بعد از مدت ها دوری از قهرمانی همه عصبی شده بودند ولی اکنون آرامش حکمفرماست. کاری که کاپلو کرد باعث می شود من هم به دور از فشار و تنش بتوانم به کار خودم بپردازم.
● در رئال مادرید همه همیشه قهرمانی می خواهند و اینکه تیم بازی خوبی را از خودش به نمایش بگذارد.
▪ و این برای من انگیزه بزرگی است. می دانم کجا هستم. فلسفه من همیشه حرفه ای گری است و اینکه با شجاعت به مصاف چالش ها برویم. در هر تیمی که بوده ام از خودم و دوروبری هایم حداکثر انتظار را داشته ام. فرق کار اینجاست که در دیگر تیم ها نمی شد انتظار قهرمانی داشت ولی اکنون در رئال این فرصت را دارم. البته اینجا غیر از بردن باید بازی خوبی را هم از خودت به نمایش بگذاری تا هوادار لذت ببرد. من هیچ شکی ندارم که مادرید امسال اینگونه خواهد بود.
● و راهکار شما برای رسیدن به این شکوهی که از آن دم می زنید، چیست؟
▪ خیلی راحت است. کیفیت کار تیم رئال مادرید خیلی بالا است. به همین دلیل من می توانم انتظارم را از آنها خیلی بالا ببرم. مطمئنم تیم من می تواند برنامه های مرا به خوبی پیاده کند. کسانی که شوستر را به عنوان بازیکن می شناسند و نیز دوران مربیگری مرا دیده اند، می دانند چه می گویم. قصد ما این است با استفاده از سطح بالای کار فوتبالیست هایمان بازی خوبی را به نمایش بگذاریم. غیر از دروازه بان بقیه باید هم و غمشان را روی انجام یک فوتبال زیبا بگذارند. از آنها توقع دارم به مردم فکر کنند چون چیزی که من خیلی دوست دارم این است که ببینم مردم در حال شادمانی و جشن و پایکوبی هستند.
● می توانید در مورد فوتبال ایده آل تان دقیق تر توضیح دهید؟
▪ فوتبال مورد نظر من بیشتر تاکتیکی و نظری است. در لالیگا تقریباً همه تیم ها به یک شکل بازی می کنند پس باید دنبال چیزی فراتر از این بود. به نظر من آزادی بازیکنان مهمتر از سیستم بازی است. همیشه ترجیح داده ام با دو هافبک بازی کنم که یکی با مهاجمین و دیگری با مدافعین در ارتباط باشد.
● این روزها خیلی ها از احیای ارزش و احترام پیراهن رئال مادرید صحبت می کنند. نظر شما چیست؟
▪ کاپلو پارسال با مشکلات زیادی دست به گریبان بود. او برای قهرمان شدن حداقل یک سال زمان لازم داشت. بالاخره هم توانست به هدفش برسد و احترام لباس رئال را برگرداند. من از دستاورد کاپلو استفاده خواهم کرد. تیم غیر از بازی انفرادی افراد به روحیه گروهی هم احتیاج دارد. چالش سختی است ولی من به نفرات تیمم اعتماد دارم.
● بارسا، رقیب اصلی رئال، نفرات خودش را حفظ کرده و دست به انجام خریدهای خوبی هم زده است. این باعث نگرانی شماست؟
▪ خیر. من فقط باید نگران تیم خودم باشم. ما همیشه باید به نفراتمان اعتماد داشته باشیم.
● سیاست مادرید در مورد به خدمت گیری بازیکنان جدید چگونه است؟
▪ (حرفی نمی زند و نگاهش را به سویی برمی گرداند.)
● فکر می کنید فرصتی اینچنین خیلی زود در اختیار شما قرار گرفت؟
▪ راستش را بخواهید اول فکر می کردم خیلی هم دیر شده است. با توجه به تیم هایی که مربی شان بوده ام باید بگویم این فرصت در زندگی ورزشی من چیز به موقعی بوده است. وقتی فهمیدم می توانم بیایم اینجا هر بار از فکر کردن به این موضوع بیشتر لذت می بردم. الان راضی و خوشحالم. با این حال بعضی اوقات فکر می کنم باید زودتر می آمدم.
● امسال هدف رئال چیست؟ لالیگا یا جام قهرمانان؟
▪ راستش را بخواهید هر دو عنوان را دوست دارم.
● کی رامون کالدرون را شخصاً ملاقات کردید؟
▪ پارسال. امسال هم صحبت های جدی را مطرح کردیم. خیلی طول نکشید تا تصمیم ام را برای نشستن روی این نیمکت گرفتم. همیشه گفته ام که وقتی به تو این فرصت را می دهند که هدایت تیمی مثل مادرید را قبول کنی نمی توانی وقت ات را با فکر کردن روی آن تلف کنی. باید از موقعیتی که در اختیارت قرار می دهند استفاده کنی. من فکر می کنم می توانم در اینجا کارهای بزرگی را انجام بدهم. گرچه می دانم که مسوولیتم خیلی سنگین است.

کاسیاس:شوستر توانایی های خود را نشان داده است .

دروازه بان رئال مادرید معتقد است برند شوستر می تواند فوتبال زیبا را به برنابئو برگرداند. ایکر کاسیاس درباره جانشین فابیو کاپلو در فصل جدید
رقابت های لالیگا گفت شوستر توانایی خود را به دیگر تیم ها نشان داده و مربیگری او در گتافه مثال روشنی در این خصوص است. گتافه فصل گذشته بازی های بسیار خوبی انجام داد و هرگز تا آخرین لحظه رقابت ها از پای ننشست تا اینکه سرانجام موفق شد جواز حضور در رقابت های یوفا را کسب کند. وی افزود: «گتافه نتوانست بهتر از این عمل کند اما ما رئال مادریدی هستیم و به عنوان یک تیم پرطرفدار، می توانیم عملکردی به مراتب بهتر از این داشته باشیم.» کاسیاس در مورد شوستر گفت: «وقتی بچه بودم بازی او را به عنوان بازیکن در تیم رئال مادرید تماشا می کردم. همه در خصوص توانایی های او در عرصه مربیگری سخن می گویند و به نظر می رسد این مربی خیال دارد با رئال مادرید به کارهای بزرگی دست بزند. بنابراین از اینکه شوستر به تیم ما پیوسته خوشحالیم.»

رئال مادرید,مدارس فوتبال در آمریکا تاسیس میکند .

تهران IranSport.Net - باشگاه رئال مادرید مدارس فوتبال برای کودکان در آمریکا تاسیس می‌کند.

روزنامه "ال‌پاییس" چاپ مادرید امروز پنجشنبه گزارش داد: باشگاه رئال مادرید و شرکت اس سی پی وورلد واید در شهر نیویورک، پس از دو سال مذاکره برای ترویج فعالیت این باشگاه اسپانیایی در آمریکا و تاسیس مدارس فوتبال به توافق رسیدند.

طبق این گزارش، آنان در آغاز مدرسه‌ای را در شهر سالت لیک ایالت یوتا و احتمالا مدرسه‌ای دیگر در شهر نیویورک تاسیس خواهند کرد.

هدف از این توافق، گسترش نام رئال مادرید در آمریکا به صورتی موثرتر است و به شرکت آمریکایی اجازه می‌دهد دیدارهای دوره‌ای رئال مادرید در آمریکا را برای پنج سال آینده برنامه‌ریزی کند.

"رامون کالدرون" رییس باشگاه رئال مادرید اعلام کرد که این توافق را پیش از این که تیم رئال در لالیگا به پیروزی برسد، منعقد کردند.

بنا بر این توافق، صفحه اینترنتی رئال مادرید به زبان انگلیسی برای هواداران این تیم در آمریکا ایجاد شده است که اطلاعات ارسالی توسط شبکه تلویزیونی رئال مادرید در آن منتشر خواهد شد.

"داوید شکتس" بنیانگزار شرکت اس سی پی تصریح کرد که رئال مادرید به احتمال قوی مشهورترین مارک ورزشی در جهان است و توضیح داد در سفری که تیم رئال مادرید در تابستان گذشته به آمریکا داشت برای دو رقابتی که انجام داد بیش از ‪ ۱۰۰‬هزار ورودی فروخته شد.

وی گفت: درهای مدرسه فوتبال رئال مادرید به روی دختران و پسران شهرهای مختلف و نژادهای گوناگون موجود در کشور باز خواهد بود و فقط برای جامعه اسپانیایی زبان نخواهد بود.

ساویولا:به حضور در رئال مادرید افتخار می کنم

خاویر ساویولا" مهاجم آرژانتینی که هفته جاری به عنوان بازیکن جدید رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو معرفی شد، گفت که به حضور در این تیم معتبر اسپانیا و جهان افتخار می‌کند.

به نوشته روزنامه ورزشی آس چاپ مادرید، ساویولا گفت: حضور در باشگاهی مشکل پسند همچون رئال مادرید، مرا از غرور و افتخار سرشار می‌کند.

وی از اعتمادی که مقامات رئال مادرید به او برای فعالیت در این باشگاه کرده‌اند، قدردانی کرد و افزود: هیچگاه تردیدی در حضور در رئال مادرید نداشته‌ام به ویژه وقتی که "برند شوستر" سرمربی آلمانی رئال علاقه در به کارگیری من از خود نشان داده بود.

ساویولا پیش از این در تیم بارسلونا فعالیت داشته است و بدلیل اینکه در پایان سال گذشته قراردادش با بارسلونا به پایان رسید، بدون هیچگونه هزینه خریدی فعالیت خود را در رئال مادرید آغاز کرده است.

وی تصریح کرد که بازی در رئال مادرید یا بارسلونا آسان نیست و هر روز رقابت سالمی میان بازیکنان وجود دارد چون همگی می‌خواهند در تیم حضور داشته باشند.

ساویولا اعلام کرد که افراد بسیاری از جمله دوستانش برای حمایت از او برای حضور در رئال مادرید با وی تماس گرفته‌اند.

وی با ابراز خرسندی فراوان تصریح کرد که پیش از هر چیزی همگی ما انسان و سزاوار احترام کامل هستیم و با این که رقابت سختی میان بارسلونا و رئال وجود دارد اما علاقه خود را به عنوان یک دوست نشان داده‌اند.

ساویولا گفت: گذشته مربوط به گذشته است و اکنون دوره جدیدی را آغاز می‌کنم .

 

زیدان:محال است به بکهام ملحق شوم .

در پی انتشار شایعات در خصوص بازگشت زین‌الدین زیدان از بازنشستگی و ملحق شدن او به دیوید بکام، ستاره تازه وارد لس‌آنجلس گالاکسی، اسطوره فرانسوی تمامی اخبار حضور مجدد را تکذیب کرد.
ستاره سابق رئال مادرید و تیم ملی فرانسه که هم اکنون سفیر برنامه‌های پیشرفت و ترقی اتحادیه ملل محسوب می‌شود، از سوی الکسی لالاس، رئیس باشگاه لس‌آنجلس رسما دعوت به همکاری شد، اما بدون تأخیر پاسخ منفی خود را اعلام کرد.
پس از جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان و ناکامی فرانسه در کسب عنوان قهرمانی جهان، ستاره خروس‌های آبی خود را سرگرم برنامه‌های خیریه و فعالیت‌های اقتصادی نمود و ابدا تمایلی برای بازگشت به میادین فوتبال نشان نداد.
زیزو در این باره اظهار داشت: ابدا قصد بازگشت ندارم. وقتی به مدت یک سال فعالیتی را کنار بگذارید شروع مجدد آن بسیار دشوار خواهد بود. آنچه که امروز برایم مهم است، انجام کارهایی است که تا به حال موفق به پرداختن به آنها نشده‌ام. می‌توانم اوقات بیشتری را در کنار خانواده‌ام سپری کنم. به نقاط مختلف سفر کنم و طرح‌هایی که در ذهن دارم، پیاده کنم.
پس از خداحافظی از فوتبال کشف کردم که دنیایی پس از اتمام این ورزش نهفته که باید کشف شود. شاید در مورد من اینگونه بوده است، ۱۲ ماه گذشته طعم واقعی زندگی را چشیده‌ام اما جالب است که بگویم زندگی غیر فوتبالی‌ام بسیار پرمشغله‌تر از زمان فوتبالم است.
زیدان در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که دیوید بکام، هم تیمی سابقش در تیم رئال مادرید که در ماه ژانویه با عقد قراردادی ۵ ساله راهی لس‌آنجلس گالاکسی شد، تصمیم درستی را برای خود و خانواده‌اش اتخاذ کرده و او می‌تواند تجربه جدیدی را در کالیفرنیا مزه‌مزه کند و از اینکه دیوید بالاخره در کنار قوهای سپید موفق به فتح جام لالیگا شد، ابراز خوشحالی کرد.
زیدان در ادامه صحبت‌هایش اینچنین گفت: به تصمیم دیوید احترام می‌گذارم و بهترین‌ها را ضمن زندگی جدیدش در کالیفرنیا برایش آرزومندم. آن زمان که از تصمیم او مطلع شدم، بسیار خوشحال شده و دوست داشتم به او تبریک بگویم. دیوید در نیمه دوم فصل واقعا تأثیرگذار بود و توانست بار دیگر نظر فابیو کاپلو را جلب کند.
تیم رئال مادرید در کنار دیوید بکام توانست بهترین رویداد ممکن را تجربه کند و همه چیز به نفع بازیکنان، هواداران و خصوصا ستاره انگلیسی تمام شد.
گفتنی است اسطوره فرانسوی پس از بازنشستگی از دنیای حرفه‌ای فوتبال که اتفاقا با درگیری با مارکو ماتراتزی بازیکن تیم ملی ایتالیا در فینال جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان همراه بود، سفرهای خود را آغاز کرده و پس از چندین سال به الجزایر، سرزمین مادری‌اش سفر کرد. وی همچنین در چند فیلم همراه با رونالدو ایفای نقش کرد و انجام پروژه‌های خیریه را در صدر برنامه‌هایش قرار داد.
اخیرا نیز با سفر به اندونزی، موافقت خود را برای هدایت تیم کودکان این کشور اعلام کرده و بلافاصله اولین تجربه سرمربیگری خود را با تیم جدید آغاز کرد.

رائول گونزالس .

رائول حالا به تاریخ فوتبال اسپانیا پیوسته است. گلزن نامدار لیگ قهرمانان، دارای همسری خوب و مهربان و حساب بانکی ای نجومی، پس چرا او تا این حد زندگی را دشوار میبیند؟ رائول گونزالس (Raul Gonzalez) از مشهورترین مردان قهرمان و ورزشکار در جهان است. او گلهای فراوانی در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده و سه بار جام پر افتخار آن را بر بالای سر خود گرفته است. او در اسپانیا از شهرت فراوانی برخوردار است. زمانی که سر آلکس فرگوسن (Sir Alex Ferguson) او را بهترین بازیکن دنیا نامید، خیلی ها در مورد اهانتها و تهمت های عجیب و غریبی که به او نسبت داده میشد، سکوت اختیار کردند.
او خیلی جدی کار می کند و در سختی ها همواره می خندد. در رئال مادرید یک بازیکن ثابت و حیاتی است. او از 17 سالگی به یکباره در دنیای فوتبال شناخته شده و همگان بازی پا به توپ او را تحسین کردند.
فلورنتینو پرز هر سال یک ستاره بزرگ خریداری می کند اما کدام ستاره پس از این همه سال، جای رائول را در قلب هواداران رئال مادرید و اسپانیا گرفته است؟
هرچند زیاد در محافل خبری و ورزشی حاضر نمی شود و دوست ندارد زیاد مصاحبه کند و از حاشیه متنفر است، اما معتقد است: "احتیاجی به توجه سایرین ندارم. دوستان من مرا به خاطر خودم دوست دارند، نه به خاطر شهرت، ثروت و قیافه!!"
او خیلی ساکت است، بسیار مؤدب است، تانگوی او همان قدر زیباست که حرکات پا به توپش. اما برخلاف این همه روحیه مثبت همراه با خنده و شادی که از او شنیده بودم، وقتی وارد دفتر مجله 4-4-2 شد خیلی غمگین به نظر رسید. از او پرسیده شد که آیا مشکلی برایت پیش آمده؟ ولی او فقط سکوت کرد. و کمی خندید.
ستاره ای که با همه فرق دارداو همانطور که توپ را کنترل می کند، زبانش را نیز کنترل می کند. بسیار منطقی و ساکت است. در زمین لاس روساس که رئال مادرید از فدراسیون فوتبال اسپانیا اجاره کرده است، همیشه آخرین نفری است که از زمین خارج می شود و در حالی که سایر بازیکنان با بی. ام. و. های خود به سرعت و با سر و صدا از میان جمعیت عبور می کنند، او صبر می کند تا هیجانها فروکش کند و سپس از درهای زرد پشتی زمین تمرین به آرامی و غرق در سکوت از آنجا خارج می شود.
رائول با همه فرق دارد. وقتی می خواهم از کارلوس بنویسم می روم به سراغ صحرای افریقا؟ یا نه...سر بدون موی او و یا داندانهای جالبش، درباره رونالدو از چیزهایی مثل هویج یا زانوی شکسته یا مردی که ماهی یک بار زنش را طلاق می دهد، درباره زیدان، خروسی که گاهی عصبی می شود، درباره بکهام، هواپیمای جتی که او را در عرض سه ثانیه به کره ماه می رساند تا به همه ثابت شود او ثروتمندترین است، اما راستش را بخواهید نمی دانم که باید درباره رائول چه بنویسیم!
او دوست ندارد فیلم بازی کند یا در برنامه های تبلیغاتی شرکت داشته باشد. وقتی از او می پرسم که دوست داری اوقات گرانبهایت را چگونه بگذرانی تا شاید سوژه ای به دستم بیاید او می گوید: "دوست دارم پهلوی گرانبهاترین موجود دنیا یعنی همسر زیبایم نشسته باشم و با او صحبت کنم. دیگر هیچ چیزی نمی خواهم"...خوب، با این همه احساسات که نمی شود حاشیه نویسی کرد! سعی می کنم با ترفند های ژورنالیستی او را تحت فشار قرار دهم تا شاید بشود مصاحبه را جنجالی کرد! اما سکوت او ربطی به مظلومیت او ندارد و خیلی هم روانشناسی می داند و اجازه نمی دهد کسی او را تحت فشار قرار دهد. یک شلوار جین پوشیده است که رنگ آن تازه در اسپانیا و مخصوصاً مادرید مد روز شده است و نشان می دهد که رائول به مد هم خیلی اهمیت می دهد.
چیزی شبیه بیوگرافی او در سال 1977 ماه ژوئن در شهر مادرید به دنیا آمده است. ستاره رئال از آتلتیکو مادرید شروع کرد و خسوس خیل تا زمانی که ریاست آن باشگاه را به عهده داشت، رائول را در تیم جوانان آتلتیکو تمرین میداد. او به همراه خانواده اش در سن 15 سالگی مجبور شد به خاطر شغل پدرش به کاستیانا نقل مکان کند. شخصا" در این باره می گوید: "خیلی شانس آوردم. سفر به کاستیانا باعث شد از آتلتیکوی فاصله بگیرم و به رئال مادرید پناه بیاورم. جایی که خانه اول و آخرم شد و برای همیشه آرامش خود را یافتم."
خانواده رائول هنوز هم از هواداران رسمی و بزرگ آتلتیکو مادرید هستند و در بازیهای بزرگ مادرید، آنها با وجود بازی رائول در رئال، هواداران آتلتیکومادرید هستند.
رائول در اولین دیدار مادرید و آتلتیکو در خط حمله مادرید، پیروزی 4 بر 3 رئال را تجربه کرد. او در آن دیدار سه گل زد! و خب سران رئال مادرید را شگفت زده ساخت. رائول از 17 سالگی وارد رئال مادرید شد و اکنون فرزند رئال مادرید لقب گرفته است.
والدانو که اکنون مدیر فنی یا مدیر بخش ورزشی رئال مادرید است، درباره رائول می گوید: "با دیدن او و اشتیاقش برای بازی فوتبال به یاد جوانان مشتاق آرژانتینی می افتادم. او عالی کار می کرد و من در تمام بازی ها به او میدان می دادم تا روز به روز پیشرفت کند. آینده روشن و پر فروغ او را از همان سال ها در مقابل چشمانم به وضوح می دیدم".
والدانو ادامه داد: "من گاهی او را در ترکیب نمیگذاشتم و او بسیار عصبی و دلگیر می شد. بعدش نزد من می آمد و می گفت که اگر می خواهی پیروز شوی مرا وارد زمین کن. من هم می دانستم که راست می گوید چون به محض ورود به زمین حریف را آنچنان گیج می کرد که اگر خودش در عرض 60 دقیقه گل نمی زد، لااقل باعث گلزنی هم تیم هایش می شد اما برای اینکه نتواند به من دستور بدهد گاهی حرف او را علیرغم شکست تیم گوش نمی کردم. چون باید احترام به مربی را یاد می گرفت".
رائول در این باره می گوید: "این رفتار کودکانه ام را نمی توانستم عوض کنم. هر کسی ذات خود را دارد. در فوتبال نقش من گل زدن بود و والدانو هم این می دانست. بله قبول دارم من در نوجوانی گاهی خیلی عصبی می شدم و حتی یادم می آید که چند بار در عالم کودکی خود با والدانو جنگ لفظی هم داشتم".
رائول 17 ساله در آن زمان کسانی مثل لادروپ، ردوندو، ، هیه روی جوان! ... و خیلی از بزرگان را ملاقات کرد. او در لالیگا یک گلزن تمام عیار بود تا اینکه با زدن بیش از 200 گل به رائول بزرگ و ستاره تبدیل شد. رائول درباره ورود فلورنتینو پرز به باشگاه رئال مادرید گفت: "وقتی پرز وارد باشگاه شد، خیلی از چیزها عوض شد. مخصوصاً وضعیت اقتصادی باشگاه که به مراتب بهتر شد! به محض ورود او، رئال مادرید یک تور بزرگ آسیایی را برای نخستین بار تجربه کرد. ما در آن سفر پول زیادی به جیب زدیم و بازیکنان کم کم متوجه شدند که جدا از حقوقشان از راه های فراوانی می توانند ثروتمند شوند."

دیوید رابرت جوزف بکهام .

نام کامل: دیوید رابرت جوزف بکهام، متولد: 2/5/1975، ملیت: انگلیسی، محل تولد: لیتون استون، وزن: 92/73 کیلوگرم، قد: 180سانتی متر، اولین بازی ملی: 1 / 6  1996/ باشگاه فعلی: رثال مادرید

دیوید بکهام فوتبال حرفه ای خود را از جوانان منچستر آغاز می کند چند ماه پس از حضوراو در تیم جوانان منچستر یونایتد وی برای بازی در جام اتحادیه انگلیس به تیم بزرگسالان دعوت شد. هر چند در اولین حضورش در تیم بزرگسالان منچستر یوناتید نیمکت نشین بود ولی دو سال و نیم بعد بکهام به همراه تیم بزرگسالان برای اولین بار حضور در لیگ برتر را تجربه کرد. فصل 96/1995اولین حضور بکهام در لیگ برتربود.سرانجام دیوید بکهام دوم آوریل 1995 اولین بازی اش را در لیگ برتر مقابل لیدز یونایتد تجربه کرد و در واقع فصل 96- 95 آغازی بود بر درخشش این بازیکن در فوتبال انگلیس.دیوید ابتدا در پست هافبک راست مشغول به بازی شد که سابق بر آن پست آندری

کانچلسکیس در منچستر محسوب می شد و گلهای زیبای خود را از همین جا آغاز کرد. مخصوصاً گل به یادماندنی اش در مرحله نیمه نهایی جام حذفی باشگاههای انگلیس در مقابل چلسی و این فصل با قهرمانی در دو جام برای شیاطین سرخ به پایان رسید.فصل 97/1996 دومین فصل حضوروی در لیگ برتر بود. او مشهورترین گل خود را در این فصل و در مقابل تیم ویمبلدون به ثمر رساند و با ضربه ای زیبا از وسط زمین دروازه ویمبلدون را در سل هارست پارک باز کرد. او اولین حضورش در تیم ملی انگلیس را در اول سپتامبر 1996 تجربه کرد و به همراه این تیم به مصاف مولداوی در کیشنف رفت پیش از آن دیدار، بکهام سابقه بازی در تیم ملی زیرا 21 سال انگلیس را در کارنامه خود داشت.بکهام سال 1997 به همراه منچستر به عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس دست یافت. او بدون شک نقشه به سزایی در این قهرمانی ایفا کرد و به عنوان بازیکن برتر انگلیس در این سال برگزیده شد. گلن هادل سرمربی وقت تیم ملی انگلیس بکهام را برای حضور در رقابتهای جام جهانی 1998 فرانسه دعوت کرد. او در دو بازی نخست انگلیس نیمکت نشین بود. اما در سومین بازی تیم ملی انگلیس مقابلکلمبیا به میدان رفت و گلی زیبا روی یک ضربه آزاد در این دیدار به ثمر رساند.در جام جهانی 1998 فرانسه و دیدار انگلیس و آرژانتین درگیری بکهام با دیگوسیمونه منجر به اخراج این بازیکن شد و شاید همین امر نقشه زیادی در شکست تیم ملی انگلیس در این بازی حیثیتی داشت. اما بکهام همچنان به پیشرفت ادامه داد و درخشش او در سال 1999 وی را در کنار ریوالدو کاندیدای دریافت عنوان بهترین بازیکن اروپا وجهان کرد.بکهام در نخستین بازی فصل 99-1998 منچستر یوناتید برابر لسترسیتی باز هم منجی شیاطین سرخ شد و با گلی زیبا از روی یک ضربه کاشته منچستر را از شکست نجات داد. سال 1999 برای بکهام سالی پر از افتخار بود. قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، قهرمانی در جام حذفی و سرانجام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا کلکسیون افتخارات این بازیکن را کامل کرد. بروتلین فرزند اول دیوید بکهام نیز سال 1999 چشم به جهان گشود و بکهام در این سال طعم پدرشون را چشید.سال 2000 آغازتنشهای دیوید بکهام و سرآلکس فرگوسن سرمربی منچستر بود. تا جایی که او به فکر جدایی از اولترافورد افتاد اما پس از چندی از تصمیم خود صرفنظر کرد تا آینده ای درخشان را در منچستر بسازد، بدون شک بکهام نقش به سزایی در قهرمانی شیاطین سرخ در فصل 2000 داشت و او به مشهورترین بازیکن تاریخ

انگلیس تبدیل شد. شوتها، ضربات آزاد و پاسهای دیدنی او حاکی از استعداد سرشار این بازیکن است. این فاکتورهای بکهام همگان را به یاد روزهای جوانی و اوج پل گاسکوئین دیگر بازیکن بزرگ انگلیس می انداخت.در نوامبر سال 2000 پیتر تیلور سرمربی وقت تیم ملی انگلیس بازوبند کاپیتانی را برای اولین بار در بازی دوستانه انگلیس مقابل ایتالیا بر بازوی دیوید بکهام بست. پس از بازنشستگی آلن شیرر و به دنبال او تونی آدامز حالا نوبت به دیوید رسیده بود تا در داخل زمین هدایت بازیکنان تیم ملی انگلیس را بر عهده بگیرید.

اسون گوران اریکسون نیز در اولین حضورش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انگلیس در یک بازی دوستانه در استادیوم ویلا پارک به مصاف اسپانیا رفت و سه بر صفر حریف خود را مغلوب کرد.بکهام در رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2002 عنوان کاپیتانی خود را در تیم ملی انگلیس حفظ کرد در اه مارس سال 2001 انگلیس در آنفیلد میزبان فنلاند بود و کاپیتان بکهام اولین گل ملی خود را برای انگلیس در همین بازی به ثمر رساند که منجر به پیروزی 2 بر 1 انگلیسی ها بر فنلاند شد.بکهام در فصل 2001 هم آغاز بسیار خوبی در تیم منچستر داشت و دستورات الکس فرگوسن را به خوبی در زمین پیاده می کرد اما پس از کریسمس تیم منچستر فرم ایده آل خود را از دست داد و حذف از رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه مونیخ خاطره تلخی را از این رقابتها برای بکهام به جای گذارد.- بکهام در سال 2001نقشه

ارزنده و بسیار موثری در تیم ملی انگلیس و همچنین منچستر ایفا کرد. بازی درخشان او مقابل تیم ملی یونان و گلهای به یاد ماندنی اش در منچستر همواره در خاطره ها خواهد ماند. او فصل بسیار پرکاری را پشت سر گذاشت والکس فرگوسن ترجیح داد تا

برای جلوگیری از خستگی بیش از حد بکهام او چند بازی آخر را نیمکت نیش باشد. اما بازگشت دوباره بکهام پس از استراحتی کوتاه مدت با مصدممیت شدیدش همراه شد و او در بازی مقابل دپورتیو دچار آسیب دیدگی شد. فصل 2003- 2002 همراه با تولد دومین پسر دیوید بکهام همراه بود. رومئو در سپتامبر2002 متولد شد. در این فصل بکهام شش گل برای یوناتید به ثمر رساند و9بار با پاسهای این هافبک ارزشمند منچستر به گل رسید تا این تیم جام قهرمانی را در این فصل نصیب خود کند و آرسنال دیگر مدعی جدی این فصل را پشت سر بگذارد. همراه

با قهرمانی منچستر در این فصل دیوید بکهام نیز جایزه بهترین بازیکن سال انگلیس را از سوی هواداران فوتبال در این کشور به خود اختصاص داد14 بکهام در ادامه فصل 2003- 2002 بازیهای درخشانی از خود در منچستر به نمایش گذاشت اما این فصل آغاز درگیری های جدی او و سرآلکس فرگوسن مربی منچستر بود. بکهام با کوتاه کردن موهایش و تغییر فرم آرایش آن توجه مطبوعات و

رسانه های ورزشی را به خراشی که بر روی پیشانی اش در اثر پرتاب کفش توسط فرگوسن درختکن منچستر ایجاد شده بود جلب کرد و شاید همین موضوع بکهام را به جدایی از این تیم را سخ تر از پیش کرد15 کشمش ها بین بکهام و فرگی در منچستر همچنان در فصل 2003- 2002 ادامه داشت. در این فصل بکهام اولین پیشنهاد رسمی را از سوی باشگاه رئال مادرید دریافت کرد، پیشنهاد معادل 35 میلیون پوند.در مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانی اروپا در همان فصل منچستر در اولترافورد میزبان رئال بود و توانست4 بر3 میزبان خود را شکست دهد بکهام زننده دو گل شیاطین سرخ در این بازی بود. او با درخشش خود وفاداری اش را به تیم منچستر اثبات کرد. اما پس از آن همچنان پیشنهاد های و سوم سه برانگیز باشگاههای بزرگ اروپایی ادامه یافت16- کاپیتان تیم ملی انگلیس در بازیهای مقدماتی یورو2004هم برای تیم کشورش درخشید و در چهار بازی نخست تیم ملی انگلیس در مرحله مقدماتی رقابتهای یورو

2004 گلزنی کرد. اما بکهام در دیدار جنجالی انگلیس مقابل ترکیه از بازی اخراج شد و به دنبال آن بازی ماه ژوئن مقابل تیم اسلواکی را از دست داد. در پایان آن فصل تمام توجه مطبوعات معطوف به آینده بکهام بود. بازیکنی که مورد توجه رم، میلان، رئال مادرید و بارسلونا قرار گرفته بود و همه این تیم ها خواهان جذب او بودند17- بارسلونا اولین باشگاهی بود که رسماً درخواست خود را مبنی بر تمایلش جهت

.جذب دیوید بکهام تقدیم منچستر یوناتید کرد اما در این بین تنها یک تیم بود که توانست گوی سبقت را برای جذب این ستاره انگلیسی برباید. در ژوئن سال 2003 دیوید بکهام باعقد یک قرار داد چهار ساله به تیم رئال مادرید قهرمان باشگاههای اسپانیا پیوست. منچستر در ابتدای قراردادش با رئال مبلغ 5/17 میلیون پوند بابت فروش بکهام دریافت کرد که این مبلغ با توجه به حضور بکهام در رقابتهای لیگ قهرمانان و

نمایش او در رئال تا 25 میلیون پوند قابل افزایش بود18- سرانجام بکهام راهی رئال شد و جدایی او از منچستر یوناتید خلاء بزرگی در خط

میانی این تیم بوجود آورد. سرخپوشان اولترافورد با از دست دادن کاپیتان تیم ملی انگلیس شاید توجه بسیاری از رسانه ها و محافل ورزشی را که معطوف به بکهام بود از دست دادند. بکهام طی سال های حضورش در منچستر در 397 بازی که برای این تیم انجام داد 86 گل به ثمر رساند. 19- شروع کار بکهام در رئال با انتقادات زیادی همراه بود. بسیاری معتقد بودند که او نمی تواند در تیم رئال شرایط آرمانی خود را باز یابد و همانند گذشته بازیهای خوبی از خود ارائه دهد. اما این هافبک ارزشمند پاسخ هواداران را به گونه ای دیگر داد و در

سه بازی مختلفی که برای رئال به میدان رفت دو بار گلزنی کرد. هر چند پس از آن ادعایی بر ارتباط نا مشروع بکهام علاوه بر زندگی خصوصی بر فوتبال او تاثیر زیادی گذاشت فصلی که بکهام به همراه رئال بدون کسب هیچ عنوانی پشت سر گذاشت. و بالاخره در تابستان سال 2004 بکهام بازیهای بسیار ضعیفی را در رقابتهایی یورو2004 از خود به نمایش گذاشت و با از دست دادن دو پنالتی حساس موجبات حذف تیم ملی انگلستان را از گردونه این رقابتها فراهم کرد. فصل 2005- 2004 نیز دیوید موفق به کسب مقامی به همراه رئال نشد. فصل 2006- 2005 نیز فرصت مناسبی برای دیوید بکهام خواهد بود. تا مجدداً به روزهای اوج خود باز گردد خصوصاً اینکه او اکنون به همراه تیم ملی انگلیس در جام جهانی حضور دارند و همچنین به همراه رئال به مرحله بعدی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا راه یافته است.

رئال مادرید به دنبال مثلث جدید.

مقامات باشگاه رئال مادرید در تلاش‌‏اند تا پایان مهلت نقل و انتقالات زمستانی یک مثلث جدید دیگر خریداری کنند.
به گزارش ایلنا، سه راس این مثلث جالب و ارزشمند را "فرانک ریبری"،" کریستین چیوو" و" آلسیس" تشکیل می‌‏دهند که خرید تک تک آنها تا حدود زیادی بعید به نظر می رسد چرا که تیم هایی چون مارسی و رم در کوران رقابت‌‏های داخلی و خارجی باشگاهی کشورهایشان به شدت به حضور این ستارگان نیازمندند.
"میاتوویچ"، نایب رئیس رئال مادرید ، از به خدمت گرفتن فرانک ریبری اطمینان کامل دارد و حاضر نیست گزینه دیوید بکام را خرج این انتقال کند چرا که ادعا می‌‏کند پول کافی برای خرید ریبری طی چند روز آینده وجود دارد و هیچ مشکلی در این میان نیست!
پایان پیام

رئال مادرید هنوز از جذب کاکا نا اومید نشده است .

در حالی که رئیس باشگاه رئال مادرید طی روزهای گذشته اعلام کرده از به خدمت گرفتن کاکا منصرف شده اما پیشنهاد هنگفت این باشگاه برای این بازیکن چه بسا هافبک میلان را وسوسه کند به سانتیاگو برنابئو بپیوندد.

به گزارش خبرگزاری مهر، باشگاه رئال مادرید پیشنهادی 40 میلیون پوندی برای عقد قراردادی 5 ساله به بوسکو لیته پدر کاکا ارائه کرده که تیم فوتبال میلان به هیچ وجه قادر به پرداخت این مبلغ نیست. رئال مادرید حاضر شده به ازای هر سال حضور این بازیکن در سانتیاگو برنابئو مبلغ 6 میلیون پوند که تا 8 میلیون پوند هم قابل ارتقا است به او پرداخت کند.

 این در حالی است که طبق قوانین حقوقی کشور ایتالیا، تیم میلان نمی تواند  بیش از 75/3 میلیون پوند به کاکا بپردازد. سخنگوی هافبک برزیلی میلان گفت: پیشنهاد مادریدی ها بسیار خوب است

تاریخچه باشگاه رئال مادرید .

شاید تنها عده کمی از طرفداران بایرن مونیخ و منچستر یونایتد هستند که با تصمیم فیفا مبنی بر اعطای لقب «بزرگ‌ترین باشگاه تاریخ فوتبال» به رئال مخالف باشند. از شکست تلخ سه بر یک در مقابل بارسلونا در نخستین فصل لیگ اسپانیا دوران افسانه‌ای تیم آنها در دهه‌های 50 و 60 نیم‌قرن طول کشید و بعد رئال دوباره 32 سال انتظار کشید تا در سال 97 باردیگر قهرمان اروپا شود. آخرین توفیق بزرگ آنها فتح لیگ قهرمانان در سال 2002 و قهرمانی لالیگا در سال 2003 است. حالا این باشگاه سمبل فوتبال اسپانیا و به نوعی اسپانیا قلمداد می‌شود. دست یافتن رئال به اعتبار جهانی مقارن با زمانی بود که اسپانیایی‌ها در جام جهانی 1950 غوغا به پا کرده بودند. در این دوران، کشور به خاطر آشفتگی پس از جنگ‌های داخلی از قحط سالی در عذاب بود. گرچه صنعت توریسم تازه شکل گرفته بود اما وضع اقتصادی خراب به نظر می رسید. ژنرال فرانکو، خودکامه بزرگ اسپانیا بر آن بود که از پیروزی‌های رئال به عنوان ابزاری در جهت آشتی دادن غرب با حکومت دیکتاتوری‌اش استفاده کند. رئال به شدت از سوی فرانکو، ملقب به کادیو، حمایت می‌شد و در مقابل، بارسلونا، سمبل کاتالان‌ها مورد ظلم قرار می‌گرفت. پس از مرگ فرانکو شرایط تا حدودی تعدیل شد. گرچه شرایط مالی به‌رغم طبیعت ولخرج رئال همچنان در سطح عالی باقی ماند، اما قدرت گرفتن باشگاه‌های رقیب نظیر بارسلونا سبب شد که رئال از سال 1957 به بعد اقتدار مطلق سه‌ دهه‌ای خود را از دست بدهد. همان طور که تیم‌های بزرگ انگلیس تحت تاثیر افراد خاصی بوده‌ که پایه‌های مستحکم باشگاه را بنا نهاده‌اند، ارتقای رئال از سطح یک تیم محلی مادرید تا جایگاه رؤیایی فعلی در دنیا نیز مدیون یک نفر است. منچستر یونایتد مت بیزلی را داشت، لیورپول بیل شنکلی را و آرسنال هم هربرت چیمن را، رئال هم سانتیاگو برنابئو را داشت. بازیکن دهه سی رئال که از سال 1943 تا زمان مرگ ژنرال فرانکو در سال 1975 مدیر باشگاه بود. در آن زمان مادرید به خانه فعلی خود واقع در خیابان اصلی شهر مادرید «کاستیانا» نقل مکان کرد و پایه‌های یک باشگاه بین‌المللی شد تا با جمع‌آوری ستاره‌های فوتبال از سراسر دنیا بتواند افتخارات متعددی را نصیب خود سازد. گرچه شاه آلفونسوی سیزدهم در سال 1920 نشان سلطنتی خود را به باشگاه بزرگ پایتخت اهدا کرده بود اما حرکت اصلی رئال دو دهه بعد با مدیریت کارآمد برنابئو آغاز شد. ژنرال فرانکو در 1947 همه اسپانیا را بسیج کرد تا با کمک‌های عمومی فراوان، استادیوم سانتیاگو برنابئو را افتتاح کنند. در ادامه آلفردو دی‌استفانو و فرانتس پوشکاش، ترکیبی از تکنیک‌ لاتینی و قدرت هجومی مجارهای جادویی، در کنار فرانسیسکو خنتو، اساس تیم طلایی رئال را شکل دادند. پس از پیروزی قدرتمندانه هفت بر سه در مقابل اینتراخت فرانکفورت در فینال جام باشگاه‌های اروپای 1960 در هیمدون پارک گلاسکو آنها پنج دوره نخست این رقابت‌هارا فتح کردند که این افتخار بزرگ به عنوان رکورد در جام باشگاه‌های اروپا به ثبت رسیده است. آنها سپس در فصل 62-61 مقابل بنفیکا شکست خوردند تا یک نایب قهرمانی اروپا را به دست آورده باشند. قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا در فصل 66-65 به عنوان ششمین قهرمانی «ققنوس‌ها» نامیده شد. پس از مرگ برنابئو افتی سریع در باشگاه پدید آمد. دو جام یوفا در سال‌های 86 و 1985 و چندین قهرمانی لیگ در آن شرایط ناامیدکننده، نظر کسی را جلب نکرد. در این مدت باشگاه عرصه رفت و آمد 17 مدیر شد، که یکی پس از دیگر عزل شدند. ستاره‌های گرانقیمت خارجی که به طور دیوانه‌وار و بدون هدف خرید و فروش می‌شدند نیز بلای دیگر رئال بودند. بازیکنان اسپانیایی مادرید در دهه 1970 بسیار استوار بودند و ستاره‌های دهه هشتاد درخششی دوچندان داشتند.


امیلیو بوتراگئینو، گونسالس میشل، مارتین واسکس، در دهه نود که مدیر وقت باشگاه رومان مندوسا برای خرید ستاره‌هایی مثل روبرتو کارلوس، پردراک میاتوویچ، کلارنس سیدورف سرمایه‌گذاری کرد. لورنسوسانس چندان بلند پرواز نبود و تنها مک منمن انگلیسی و نیکلاس آنلکای فرانسوی را به مادرید آورد. ریخت و پاش‌های آنچنانی باشگاه که از دهه 1930 با شکستن رکورد نقل و انتقالات در جریان خرید «ریکاردوزامورا» دروازه‌بان افسانه‌ای بارسلونا،‌ سرآمد تمامی باشگاه‌ها شده بود، چیز چندان عجیبی نیست اما با نزدیک شدن به انتهای دهه نود، هرچقدر این ولخرجی‌ها فزونی یافت، پاداش‌های بیشتر و بیشتری را نصیب رئال ساخت. ابتدا پردراک میاتوویچ، با گلی که در فینال لیگ قهرمانان 1998 به یوونتوس زد، مادریدی‌ها چندان در حسرت هفتمین جام می‌سوختند که گویی برای نخستین قهرمانی انتظار می‌کشند.
رئال با استفاده از تاکتیک‌های دفاعی فابیو کاپلو موسوم به «کاتانا چیو» قهرمان لیگ در فصل 97-1996 را که در آن داور سوکر 24 گل و رائول 21 گل به ثمر رساندند، به دست آورد و دورانی جدید را آغاز کرد. حتی فرو ریختن اعتبار ملی اسپانیا در جام جهانی 97 هم رئال را سرافکنده نکرد. کاپیتان ایه رو محور اصلی تیم بود. او رهبری تیمی جوان متشکل از رائول، مورینتس، سالگادو و ایکرکاسیاس را برعهده داشت که پایه‌گذار ادامه قهرمانی‌های رئال شدند. پس از اینکه جان توشاک انگلیسی نتوانست در نیم فصل ابتدایی 2000-1999 رئال را به جایگاه مناسبی برساند، ویسنته دل بوسکه به عنوان مربی جدید معرفی شد.
حضور «مرد خانه» بر روی نیمکت سبب شد که رئال موقتا مشکلات را پشت سر بگذارد و در آستانه ورشکستگی با پیروزی والنسیا، آن هم با سه گل، دوباره قهرمان اروپا شود. قهرمانی رئال در لیگ قهرمانان 2000 بر پیشرفت تیم ملی اسپانیا در یورو 2000 هم تاثیر زیادی گذاشت. فصل بعد لوئیس فیگو با رکورد 56 میلیونی یورویی از چنگ بارسلونا بیرون کشیده شد. این به معنای تحقق نخستین شعار تبیلغاتی فلورنتینو پرس، رئیس جدید و جاه‌طلب رئال بود که در انتخاباتی همانند انتخابات ایالات متحده با رسوایی بر لورنسوسانس پیروز شده بود. پرس رئال را با 185 میلیون یورو بدهی و در شرایط دشوار مالی تحویل گرفت و رؤیای افتخارات اروپایی در عالم واقعیت را با این حقیقت که رئال صاحب گنجی رؤیایی است توام کرد. آنها زمین تمرینشان در مرکز شهر مادرید را فروختند و بدهی‌هایشان را پرداختند، اما پرس به جای روش‌های صرف‌جویانه، زین‌الدین زیدان را هم به دنبال فیگو و با رکورد 64 میلیون یورو به برنابئو آورد.

رئال جشن تولد صد سالگی‌اش را با گل جادویی زیدان در فینال لیگ قهرمانان 2002-2001 در مقابل لورکوزن، نهمین قهرمانی، اروپا کامل کرد. تحقق شعارهای پرس ادامه یافتند آنها ثابت کردند که علاوه بر به دست آوردن جام، چگونه به دست آوردن آن همه برایشان اهمیت دارد. خرید رونالدو آخرین افتخاری بود که در کارنامه رئال ثبت شد ولی بعدا معلوم شد که آنها به دنبال افتخارات زیادی هستند. بنابراین دیوید بکام را خریدند. اما با ورود این دو عجوبه برزیلی انگلیسی فقط یک قهرمان لالیگا در این دو فصل به دست آمد. در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان مغلوب یوونتوس شدند و در فصل اخیر با شکست از موناکو از دور مسابقات حذف شدند و در لالیگا با شکست‌های پیاپی اواخر فصل بر رتبه چهارم ایستادند تا پس از فصل 1968 این بدترین عنوان تیم کهکشانی باشد. مادرید در فصل بعد ا رقیب دیرینه خود بارسلونا رقابتی تنگاتنگ داشتو اگر در نیوکمپ 3 بر 0 شکست نمی خورد می توانست رتبه دوم را با قهرمانی تعویض کند.

«معرفی اسطوره‌های ققنوس ها»

1. آلفردو دی ‌استفانو (پیکان طلایی)
اگر فوتبال باشگاهی را دنیایی متفاوت از فوتبال ملی بدانیم، آلفردودی‌استفانو در رده‌بندی بهترین فوتبالیست‌های قرن بعد از پله قرار داشت، او به دلیل مصدومیت فرصت خودنمایی در جام‌های جهانی نیافت اما پنج بار پیاپی رئال را قهرمان اروپا کرد و نخستین بازیکنی بود که دو بار پیاپی توپ طلایی را صاحب شد. او در سه باشگاه معتبر دنیا نظیر ریورپلاته، بارسلونا و رئال مادرید بازی کرد. اما مساله ملیت او بسیار مبهم است. او در سال 1926 در یک خانواده ایتالیایی در بوینوس آیرس متولد شد و بعدها از آرژانتین به اسپانیا رفت و تبعه این کشور شد. او بهترین گلزن تمامی رقابت‌های اروپایی محسوب می‌شود. دی‌استفانو امروز رئیس افتخاری باشگاه به شمار می‌رود. دوره حضور وی در رئال به عنوان بازیکن (1966-1954) و به عنوان مربی (83-1982) و (91-1990) می‌باشد.

2.فرانتس پوشکاش «گلزن رؤیایی»
پوشکاش نابغه چپ پای مجار که از نوجوانی عضو سواره نظام مجارستان شده بود، در 18 سالگی نخستین بازی ملی‌اش را مقابل اتریش انجام داد و پس از یک دهه رویایی در کنار مجارهای جادویی، چشم فوتبال دوستان را خیره کرد.
در سال 1958 به دلیل اشغال کشورش توسط روس‌ها به اسپانیا رفت و تبعه این کشور شد و عصر طلایی رئال را در کنار دی‌استفانو خلق کرد. او در 80 بازی ملی 83 گل به ثمر رساند. پوشکاش در سال 1996 بازنشسته شد و مربیگری رئال را به عهده گرفت و در 39 بازی اروپایی، 35 پیروزی را برای رئال به ارمغان آورد. دوران حضور در رئال به عنوان بازیکن (66-1959) و به عنوان مربی (68-1966).

3.هوگو سانچس (اعجوبه مکزیکی)
سانچس درخشش خود را با کسب عنوان آقای گل جام جهانی جوانان در 17 سالگی آغاز کرد. او چهار سال برای اتلتیکو گلزنی کرد و سرانجام با پیوستن به رئال باشکوه‌ترین دوران زندگی‌اش را آغاز کرد. سانچس پنج بار آقای گل لالیگا شد و با قیچی برگردان بی‌نظیرش، که از میانه میدان برای رئال به ثمر رساند، بهترین گل سال 1990 را زد. دوران حضور در رئال (1992-1985).

4. امیلیو بوتراگئینو (ملقب به ال بوتره)
امیلیو از آغاز تا پایان برای رئال بازی کرد. او از 17 سالگی به عضویت کارسیا، تیم پایه‌ای رئال درآمد و با این تیم توانست در فینال جام حذفی مقابل تیم اصلی رئال بایستد. او در 341 بازی همراه رئال توانست 217 گل به ثمر برساند و هفتمین گلزن برتر تاریخ باشگاه محسوب شود. سرانجام وقتی که در سال 1995 بازنشسته شد، برای اینکه به بارسلونا نپیوندد به مکزیک رفت و سه سال در آنجا بازی کرد.

خوزه آنتونیو کاماچا: او که سابقه هدایت سپیدها را داشت بعد از ناکامی اسپانیا در یورو 2000 به پرتغال رفت و در تیم بنفیکا به فعالیت خود ادامه داد. او پس از شکست‌های تلخ رئال و اخراج کوئیروز، به دعوت پرس پاسخ مثبت داد و هدایت این تیم افسانه‌ای را به دست گرفت.
رئال مادرید پس از او ناکامی های فراوانی را تجربه کرد تا اینکه به دست مطمئن و کار بلد مردی از برزیل به نام واندرلی لوکزامبورگو سپرده شد.

رئال در یک نگاه:

نام رسمی: رئال مادرید
سال تاسیس: 1902
رئیس باشگاه: فلورنتینوپرس
نایب رئیس باشگاه : امیلیو بوتراگوئنو
رئیس افتخاری: آلفردو دی‌استفانو
استادیوم: سانتیاگو برنابئو (78 هزار نفری)
زمین تمرین: سینداد دپورتیوا
حامی مالی: زیمنس
طراح لباس: آدیداس
لباس اصلی: سراسر سفید با خطوط آبی و سرشانه
اسامی مستعار: سپیدها، ققنوس‌ها، وایکینگ‌ها و کهکشانی‌ها
اسطوره همیشگی: آلفردو دی‌استفانو
هوادارن ویژه: ژنرال فرانکو (دیکتاتور اسبق اسپانیا) خوان کارلوس (پادشاه فعلی اسپانیا)

افتخارات داخلی:

قهرمانی لالیگا: 29 بار، اولین بار در سال (32-1931) و آخرین بار در فصل (2003-2002)
قهرمانی جام حذفی: 17 بار، اولین بار (5-1904) آخرین بار در فصل (93-1992)

افتخارات اروپایی:

قهرمان جام قهرمانی اروپا: (لیگ قهرمانان 9 بار)، اولین بار در فصل (56-1955)، آخرین بار در فصل (2002-2001)
قهرمان جام یوفا: 2 بار در سال‌های (86-1985) و (85-1984)
قهرمان جام بین قاره‌ای: 3 بار در سال‌های (2000-1960)

اخراج کاپلو,اشتباه یا مدیریت پیشرفته


" رئال مادرید تنها با جادوی کاپلو می توانست به قهرمانی برسد و هواداران رئال مادرید به خوبی می دانند که کالدرون و میاتوویچ با مهره چینی صحیح به این افتخار بزرگ دست پیدا کردند نه با درایت شخصی و مسائل خارج از زمین سبز!


اخراج کاپلو از سوی کالدرون محصول فرایندی پیچیده است و به نوعی تاوان عجله کردن یک مدیی در مدیریت محسوب می شود. وقتی رئال مادرید با کاپلو به رتبه پنجم جدول رسید در مقاله خود هواداران رئال مادرید را به سکوت دعوت کردم و هشدار دادم که به کاپلو اعتقاد داشته باشید چرا که او را می شناختم و طعم معجزه این ایتالیایی را چشیده بودم اما هواداران او را هو کردند و کالدرون که گمان می کرد همه چیز حتی شطرنج حساسش با لاپورتا در گرو رضایت هواداران است پشت پرده با شوستر قرارداد بست تا در صورت لزوم ضمن اخراج یک شبه کاپلو شوستر را به مادرید بیاورد.


وی هرگز به کاپلو ایمان نیاورد و زمانی که رئال مادرید با حرکت لاک پشتی خود به سمت صدر جدول حرکت می کرد شاید تنها مادریدی که در برزخ شادی و غم دست و پا می زد شخص کالدرون بود. او از طرفی به خاطر این معجزه خوشحال بود و می رفت تا جشن با شکوهی را تدارک ببیند و از طرفی به فکر روزهای سخت خود در فصل نقل و انتقالات بود چرا که می دانست باید با کاپلو خداحافظی کند.


کالدرون مدیر بی تجربه ای نیست او را به اندازه میاتوویچ می شناسم و اطمینان دارم که اشتباه نخواهد کرد. شاید تنها ایراد کار کالدرون ایمان نداشتن به اندیشه های ناب کاپلو باشد که با تکرار قهرمانی مادرید کاملا بخشودنی است.


حالا رئال مادرید شوستر را دارد و در کنار او یاپ هاینکس مربی اسبق رئال مادرید با کلیه نفراتش یک کادر فنی تمام آلمانی را تشکیل خواهد داد. آلمانی شدن مادرید الزاما نباید به ضرر پایتخت نشینان تمام شود ولی انصافا ریسک بزرگی است.


اگر فرض کنیم کالدرون در به عضویت در آوردن تمام ستارگان وعده داده شده اش در خانواده بزرگ مادریدیسمو موفق عمل کند، یعنی روبن، آلکس،چند ستاره جوان از آمریکای جنوبی، مکسس و.... را خریداری نماید در آن صورت می شود به مدیریت پیشرفته وی اذعان داشت و اشتباه وی در تعجیل برای اخراج کاپلو را توجیح کرد.


میراث کاپلو برای شوستر یا هر مربی دیگری بسیار ارزشمند است و اگر همان روش کاری قبلی را در پیش بگیرد قطعا موفق خواهد شد. شوستر از هواداران سر سخت سیستم 4-4-2 است و شاید برای پیاده ساختن اندیشه های خود بر پایه این تاکتیک تغییرات عمده ای را در ترکیب تیم ایجاد کند که البته او و تیمش را با مشکلات جدیدی مواجه خواهد ساخت.


بی تردید شوستر با بازیکنانی چون سالگادو، الگرا، رائول و... شخصی یا حرفه ای مشکل خواهد داشت این بازیکنان هوادار کاپلو بوده و هستند والبته تاوان این جبهه گیری را خواهند داد.


اینکه رئال مادرید در فصل آینده موفق عمل خواهد کرد یا خیر حداقل 38 هفته برای روشن شدنش وقت لازم است اما هر کارشناس منطق گرایی اطمینان دارد بارسلونا با تغییرات اخیرش بی تردید شانس اول قهرمانی است و هفته های سخت و طاقت فرسایی را برای دشمن قدیمی خود رقم خواهد زد."

 

لینک به این مطلب