***فقط رئال مادرید***

News of Real madrid CF

***فقط رئال مادرید***

News of Real madrid CF

کاکا رویای بزرگی که به حقیقت خواهد پیوست .

دوشنبه شب برند شوستر رسماً به عنوان سرمربی رئال مادرید برگزیده شد. در این مصاحبه این مرد آلمانی از برنامه ای که برای قوهای سفید دارد، سیستم بازی اش و خرید کاکا صحبت کرد و در کل نشان داد انسان جاه طلبی است.
● زمانی که فوتبالیست بودید فکر می کردید روزی هدایت رئال مادرید را در دست بگیرید؟
▪ راستش را بخواهید نه. زمانی که حدوداً سی سالم بود نیز به بازی کردن فکر می کردم و مربیگری در تفکراتم جایی نداشت چه برسد به اینکه بخواهم هدایت رئال را در دست بگیرم. باید بگویم خیلی دوست داشتم می توانستم یک سال دیگر در این تیم بازی کنم.
● فکر می کنید کی با آنخل تورس (مدیر ختافه) درباره موارد مورد اختلاف قراردادتان مذاکره خواهید کرد؟
▪ چند روز پیش این کار را انجام دادیم. همه چیز به خوبی و خوشی درست شد و از حالا به بعد هر کس راه خودش را می رود. من دوران جدیدی را در رئال شروع می کنم و دیگر مایلم به این بحث خاتمه داده شود.
● این ۴۸۰ هزار یورو مبلغ آزادی شما از ختافه را خودتان پرداختید؟
▪ بله، همان طور که قبلاً هم گفتم خودم این کار را کردم. تکرار می کنم؛ مهم این است که این مساله اکنون خاتمه یافته است و من ترجیح می دهم دیگر در مورد آن صحبت نکنیم.
● زمانی که شما در مورد قراردادتان مذاکره می کردید لادروپ منتظر پیوستن به ختافه بود. این مساله باعث رنجش خاطر شما شد؟
▪ من بین دو تیم معلق بودم و کاری از دستم برنمی آمد. این کار می توانست راحت تر انجام بگیرد. رئال مادرید هیچ وقت بی مربی نمانده است. هر موقع مشکلی پیش می آید باید دنبال راه حلی باشیم که همه را خوشحال کند.
● آیا عادلانه است که مبلغ فسخ قرارداد را خودتان بپردازید؟
▪ نمی دانم. این پول پرداخت شد و دیگر برایم مهم نیست.
● شما چندسالی هست که عضو باشگاه بارسلونا هستید. آیا بازهم در آینده عضویت تان را حفظ خواهید کرد؟
▪ این قضیه مربوط به چندسال پیش است و برای من اهمیتی ندارد. من چند فصل در بارسا توپ زده ام و حوادث مهمی در زندگی ورزشی ام آنجا اتفاق افتاد. اما الان نگاه من فقط رو به جلو است. من همیشه در هر تیمی که بازی کرده ام از اعضای آن هم بوده ام.
● چند وقتی می شود که رئال مادرید روی پروژه های جدیدی کار می کند. دوست دارید کاکا را در تیمتان داشته باشید؟
▪ این بازیکن برزیلی برای ما رویای بزرگی است اما نمی دانم به واقعیت تبدیل خواهد شد یا نه. من با مسوولان ورزشی باشگاه صحبت کرده ام و می دانم که هر کاری از دستشان برآید برای خرید او انجام خواهند داد. تلاش ما این است که تیم را کامل کنیم. باید بگویم بعضی از بازیکنان در رئال خواهند ماند و برخی دیگر باید بروند.
● از سًسک فابرگاس خوشتان می آید؟
▪ خیلی. پست او در فوتبال امروزی اهمیت فوق العاده ای دارد. من هم در دوران بازی ام همان جا توپ می زدم. او از کنار آرسن ونگر خیلی چیزها آموخته است. سسک یکی از معدود بازیکنانی است که می تواند به تنهایی بار تیم را بر روی دوش بکشد.
● نظرتان در مورد رائول گونزالس چیست؟
▪ لازم نیست در مورد کارهای او حرف بزنیم. همه بر نقش رائول در رئال آگاه هستیم. او تمام رکوردها را در این تیم جابه جا کرده و فوتبالیستی است که هر کاری از دستش برمی آمده برای باشگاه انجام داده است. او سمبل رئال است و خواهد بود. رائول خیلی باید به من کمک کند. او در برنامه های من نقش اساسی ایفا خواهد کرد.
● در مورد دستاوردهای فابیو کاپلو چه نظری دارید؟
▪ کار او فراتر از به دست آوردن یک عنوان قهرمانی صرف است. بعد از مدت ها دوری از قهرمانی همه عصبی شده بودند ولی اکنون آرامش حکمفرماست. کاری که کاپلو کرد باعث می شود من هم به دور از فشار و تنش بتوانم به کار خودم بپردازم.
● در رئال مادرید همه همیشه قهرمانی می خواهند و اینکه تیم بازی خوبی را از خودش به نمایش بگذارد.
▪ و این برای من انگیزه بزرگی است. می دانم کجا هستم. فلسفه من همیشه حرفه ای گری است و اینکه با شجاعت به مصاف چالش ها برویم. در هر تیمی که بوده ام از خودم و دوروبری هایم حداکثر انتظار را داشته ام. فرق کار اینجاست که در دیگر تیم ها نمی شد انتظار قهرمانی داشت ولی اکنون در رئال این فرصت را دارم. البته اینجا غیر از بردن باید بازی خوبی را هم از خودت به نمایش بگذاری تا هوادار لذت ببرد. من هیچ شکی ندارم که مادرید امسال اینگونه خواهد بود.
● و راهکار شما برای رسیدن به این شکوهی که از آن دم می زنید، چیست؟
▪ خیلی راحت است. کیفیت کار تیم رئال مادرید خیلی بالا است. به همین دلیل من می توانم انتظارم را از آنها خیلی بالا ببرم. مطمئنم تیم من می تواند برنامه های مرا به خوبی پیاده کند. کسانی که شوستر را به عنوان بازیکن می شناسند و نیز دوران مربیگری مرا دیده اند، می دانند چه می گویم. قصد ما این است با استفاده از سطح بالای کار فوتبالیست هایمان بازی خوبی را به نمایش بگذاریم. غیر از دروازه بان بقیه باید هم و غمشان را روی انجام یک فوتبال زیبا بگذارند. از آنها توقع دارم به مردم فکر کنند چون چیزی که من خیلی دوست دارم این است که ببینم مردم در حال شادمانی و جشن و پایکوبی هستند.
● می توانید در مورد فوتبال ایده آل تان دقیق تر توضیح دهید؟
▪ فوتبال مورد نظر من بیشتر تاکتیکی و نظری است. در لالیگا تقریباً همه تیم ها به یک شکل بازی می کنند پس باید دنبال چیزی فراتر از این بود. به نظر من آزادی بازیکنان مهمتر از سیستم بازی است. همیشه ترجیح داده ام با دو هافبک بازی کنم که یکی با مهاجمین و دیگری با مدافعین در ارتباط باشد.
● این روزها خیلی ها از احیای ارزش و احترام پیراهن رئال مادرید صحبت می کنند. نظر شما چیست؟
▪ کاپلو پارسال با مشکلات زیادی دست به گریبان بود. او برای قهرمان شدن حداقل یک سال زمان لازم داشت. بالاخره هم توانست به هدفش برسد و احترام لباس رئال را برگرداند. من از دستاورد کاپلو استفاده خواهم کرد. تیم غیر از بازی انفرادی افراد به روحیه گروهی هم احتیاج دارد. چالش سختی است ولی من به نفرات تیمم اعتماد دارم.
● بارسا، رقیب اصلی رئال، نفرات خودش را حفظ کرده و دست به انجام خریدهای خوبی هم زده است. این باعث نگرانی شماست؟
▪ خیر. من فقط باید نگران تیم خودم باشم. ما همیشه باید به نفراتمان اعتماد داشته باشیم.
● سیاست مادرید در مورد به خدمت گیری بازیکنان جدید چگونه است؟
▪ (حرفی نمی زند و نگاهش را به سویی برمی گرداند.)
● فکر می کنید فرصتی اینچنین خیلی زود در اختیار شما قرار گرفت؟
▪ راستش را بخواهید اول فکر می کردم خیلی هم دیر شده است. با توجه به تیم هایی که مربی شان بوده ام باید بگویم این فرصت در زندگی ورزشی من چیز به موقعی بوده است. وقتی فهمیدم می توانم بیایم اینجا هر بار از فکر کردن به این موضوع بیشتر لذت می بردم. الان راضی و خوشحالم. با این حال بعضی اوقات فکر می کنم باید زودتر می آمدم.
● امسال هدف رئال چیست؟ لالیگا یا جام قهرمانان؟
▪ راستش را بخواهید هر دو عنوان را دوست دارم.
● کی رامون کالدرون را شخصاً ملاقات کردید؟
▪ پارسال. امسال هم صحبت های جدی را مطرح کردیم. خیلی طول نکشید تا تصمیم ام را برای نشستن روی این نیمکت گرفتم. همیشه گفته ام که وقتی به تو این فرصت را می دهند که هدایت تیمی مثل مادرید را قبول کنی نمی توانی وقت ات را با فکر کردن روی آن تلف کنی. باید از موقعیتی که در اختیارت قرار می دهند استفاده کنی. من فکر می کنم می توانم در اینجا کارهای بزرگی را انجام بدهم. گرچه می دانم که مسوولیتم خیلی سنگین است.
نظرات 1 + ارسال نظر
مهشید شنبه 30 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 06:25 ب.ظ http://3133483133.blogfa.com

سلام خوبی
تیم بسیار عالی یعنی شوهرم می گه چون من چیزی سر در نمیارم از فوتبال
اون گفت تمام ستاره ها توی این تیمن
مثل خودت
تا بعد
پیشم بیا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد