***فقط رئال مادرید***

News of Real madrid CF

***فقط رئال مادرید***

News of Real madrid CF

کاپیتان رئال مادرید (رائول):ما هجومی تر خواهیم شد .

رائول گونزالز کاپیتان معروف تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا با روحیه اى که برگرفته از قهرمانى فصل پیش لیگ فوتبال اسپانیا است، وعده داده است که فصل پیش رو از گذشته هم براى هواداران رئال شیرین تر و پرماجراتر باشد و موفقیت هاى بیشترى را به ارمغان بیاورد.
رائول ۳۱ ساله و چپ پا که همراه با تیمش در ۱۲ ، ۱۳ هفته پایانى فصل گذشته بسیار خوب عمل کرد و درنتیجه توانست مقام صدرنشینى لالیگا را از دست بارسلونا به در آورد و آن حریف بزرگ را پس از دوسال حاکمیت بر این لیگ به رده دوم تنزل دهد، اهداف روشن و سرراستى براى فصل جدید دارد.
مهمترین آن اهداف، ارائه بازیهاى زیبا، فتح مسابقات تا سرحد امکان و تجدید قهرمانى در لیگ داخلى است و مهمتر این که تیم به گونه اى باشد که هواداران رئال از بازیهاى تیم لذت ببرند و برخلاف فصل پیش که نمایش هاى تیم در دوران مربیگرى فابیوکاپه لوى ایتالیایى و معروف را چندان نپسندیدند، از حاصل کار تیم محبوب خود در فصل بعدى راضى باشند و پیروزى ۰-۲ بر استاک سیتى انگلیس طى مسابقه اى تدارکاتى در ابتداى هفته جارى، شاید نشانه اى از همین امر باشد.
رائول که سالهاست در برنابئو حضور دارد و از محبوبیت فراوانى در مادرید بهره مى برد، مى گوید: «باور ما این است که در فصل جدید مى توانیم زیباتر از فصل گذشته بازى کنیم و این مسأله براى هواداران باشگاه بسیار مهم است و همیشه روى آن حساس بوده اند، البته فصل دشوارترى را پیش رو داریم، چون به عنوان قهرمان فصل پیش همگان روى ما حساس اند و مایل هستند که ما را ساقط کنند وباید بسیار مراقب باشیم.
* یک گام مثبت
با آمدن برندشوستر آلمانى و «دوستدار فوتبال تهاجمى» به جاى کاپه لوى محتاط و مجرى بازى هاى تقریباً تدافعى، رئالى ها مطمئن اند که تیم شان در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ روبه جلوتر و تهاجمى تر ظاهر خواهدشد و از آغاز به حریفان خواهدتاخت.
رائول معتقداست که شوستر نیز قدر این موقعیت را به خوبى مى داند زیرا هم خودش در سالهاى ۱۹۸۰ تا ۸۸ براى این تیم توپ مى زده است و هم پس از توفیق در رهبرى تیم کوچک ختافه و بدل کردن آن به نایب قهرمان جام حذفى فصل گذشته فوتبال اسپانیا، هدایت رئال مى تواند یک گام مثبت، مهم و بزرگ براى او در راه تکوین حرفه اش به عنوان یک مربى باشد و اورا به دستاوردهایى برساند که هیچ گاه در باشگاه دیگرى براى او متصور نیست.
رائول در این راستا مى گوید: «شوستر در این ارتباط از هیچ چیز نخواهدگذشت و هرکارى را صورت خواهدداد تا تیم زیرنظر وى نتیجه بگیرد زیرا این نقطه عطف کار او به عنوان یک مربى محسوب مى شود. ما نیز حداکثر کمک را به او خواهیم کرد و البته مهمترین مسأله براى تمامى ما لزوم افتخارآفرینى هاى تازه براى رئال است.»
در تمامى ۴ سال گذشته و پیش از قهرمانى فصل پیش، رئال در حسرت عناوین نخست مانده و از سیاست خود درخصوص جذب ستاره هاى پرشمار و تبدیل شدن به «کهکشانى ها» بهره اى نگرفته و برعکس متضرر شده بود.
* فرصت مساعد
رائول فصل پیش به تصمیم کاپه لو بارها روى نیمکت نشست و فقط گاه در نیمه هاى دوم به زمین اعزام شد، اما در اواخر فصل با روبه راه شدن بافت و ترکیب نمایش هاى رئال، بازى هاى بیشترى به رائول نیز رسید و او از آن فرصت نگذشت و با بازى هاى خوبش به یکى از مردان تأثیرگذار در قهرمانى تیم سفیدپوش پایتخت بدل شد.
رائول درباره راهکارهاى فنى شوستر براى حل مشکلات رئال و شیوه بازى این تیم در فصل آتى مى گوید: «تا به حال صحبت مستقیمى با شوستر دراین خصوص نداشته ام اما همگى مى دانیم او تا چه حد خواستار و مجرى افکار تهاجمى است و درنتیجه ما برخلاف فصل پیش رویکردى کاملاً حمله اى خواهیم داشت.
او قصد استفاده کامل از من در محدوده خط حمله را نیز دارد و این بدان معناست که برخلاف عصر کاپه لو مجبور نخواهم بود دائماً به سمت خط میانى برگردم و در برخى امور تدافعى مشارکت کنم. اعتقاد خود من نیز این است که هرچه در حول و حوش ۱۸ قدم رقبا بیشتر منتظر بمانم و درآن جا توپ گیرى کنم و مترصد فرصت ها باشم بهتر خواهدبود. این تخصص من است و نه کارهاى دفاعى و یا توپ پردازى در میانه میدان. پیداکردن فضاى مساعد در محوطه جریمه حریفان همیشه کارى سخت است، اما به هرحال من یک مهاجم هستم و باید از عهده این کار برآیم.»
* سایر کاندیداها
شوستر برنامه ها و طرح هایى را در ذهنش دارد و ازحالا ترکیب دلخواه رئال را در افکارش تعیین کرده است و به نظر مى رسد که مثل ایام یک ساله مربیگرى کاپه لو، رائول باید در برخى روزها زوج رودفان نیستل روى هلندى در خط حمله کهکشانى ها باشد اما کمتر کسى تصور مى کند که هافبک سابق تیم ملى آلمان چشم بر مهاجمان دیگرى مثل ساویولا که از بارسلونا به برنابئو آمده، سولدادو که در پایان دوران حضور قرضى اش در اوساسونا به مادرید بازگشته است و یا خوزه آنتونیو رى یس بربندد که آخرى هنوز به عنوان مهاجم قرض گرفته شده از آرسنال در جمع کهکشانى ها کار و تمرین مى کند.
جالب تر این که شوستر و رامون کالدرون رئیس باشگاه رئال مادرید معتقدند که هنوز باید خریدهاى دیگرى صورت گیرد و دو سه مهره جدید دیگر به برنابئو بیایند.
این درحالى است که در هفته هاى اخیر په په مدافع وسط برزیلى تیم پورتو پرتغال هم سر از مادرید درآورده ولى ابعاد الحاق تیه رى آنرى فرانسوى به بارسلونا به شکلى بوده است که رئال احساس خطر مى کند و حاضر نیست به آن چه که دارد (و کم هم نیست) بسازد.
* نیازى نیست
در نقطه مقابل رائول اعتقاد دارد که نیازى به خریدهاى تازه لااقل در خط حمله نیست و این خط جوابگوى نیازها است. همین حالا ۵ مهاجم در رئال هستند و حتى اگر رى یس برود ۴ نفر دیگر جوابگو هستند و هر فرد اضافه اى بیاید، بیشتر با قید نیمکت نشینى خواهدبود و فقط بر مشکلات موجود درخصوص تعیین ترکیب تیم خواهدافزود. ازنظر من ما به یکى دو هافبک خلاق تازه نیاز داریم تا بار سازندگى دراین خط بالا برود وگرنه در سایر خطوط نیاز عاجلى حس نمى شود.
از نظر رائول مهمترین مسأله درنهایت پیروزشدن و کسب وسایل این کار است و شیوه ها و استیل ها در درجه دوم اهمیت قرار مى گیرد.
«من هم معتقدم که زیباتر و بهتر از گذشته بازى خواهیم کرد اما همه اینها فقط زمانى مؤثر و مثبت است که منجر به قهرمانى ما شود و در غیر این صورت فایده اى نخواهدداشت. بهتر است آن چه را که فصل پیش بر سر بارسلونا رفت از یاد نبریم. آن تیم با ستاره هاى متعدد کارش را شروع کرد و تا اواسط فصل هم زیبا بازى کرد، اما در اواخر فصل پسروى داشت و دیدید که ناکام شد و به قهرمانى نرسید. بیم آن را دارم که تکیه احتمالى و بیش از حد ما برروى بازى زیبا همان سرنوشت را براى ما رقم بزند و در پایان فصل افسوس آن را بخوریم.»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد